NDA
Bejelentkezés
Kapcsolat
A tér a marketingben = Space in marketing |
Tartalom: | http://real.mtak.hu/73457/ |
---|---|
Archívum: | MTA Könyvtár |
Gyűjtemény: |
Status = Published
Type = Article |
Cím: |
A tér a marketingben = Space in marketing
|
Létrehozó: |
Kovács, András
|
Kiadó: |
MTA Közgazdasági és Regionális Tudományi Kutatóközpont Regionális Kutatások Intézete
|
Dátum: |
2017
|
Téma: |
GF1 Settlement geography / településföldrajz
HF Commerce / kereskedelem
|
Tartalmi leírás: |
A tĂ©r Ă©s tĂ©rbelisĂ©g napjainkban sem játszik fontos szerepet a kĂĽlönfĂ©le szervezetek marketingtevĂ©kenysĂ©gĂ©ben. Tanulmányunkban – a tĂ©rbelisĂ©g Ă©s a marketing alapfogalmainak áttekintĂ©sĂ©t követĹ‘en – bemutatjuk, hogy az ĂĽzleti gondolkodásban, a piacokrĂłl folyĂł diskurzusban, illetve ezen belĂĽl kĂĽlönösen a stratĂ©giai marketingben mely terĂĽleteken azonosĂthatĂłk tĂ©rbeli problĂ©mák.
A marketing tĂ©rvonatkozásainak elmĂ©leti megalapozásához röviden ismertetjĂĽk a társadalmi tĂ©rfogalom kĂĽlönfĂ©le megközelĂtĂ©seit a társadalomtudományokban (regionális tudomány, társadalomföldrajz, közgazdaságtan, szociolĂłgia). A tĂ©r elmĂ©leti Ă©s alkalmazott közgazdaságtani Ă©rtelmezĂ©sĂ©t követĹ‘en foglalkozunk a marketingre vonatkozĂł elkĂ©pzelĂ©sekkel. Röviden bemutatjuk a marketing hazai Ă©s nemzetközi fogalmi megközelĂtĂ©seit, Ă©s a marketing kotleri Ă©rtelemben vett (tágan Ă©rtelmezett) modelljĂ©t felhasználva emeljĂĽk ki annak explicit Ă©s implicit tĂ©rvonatkozásait, rámutatunk a termĂ©k, az ár, az Ă©rtĂ©kesĂtĂ©s Ă©s a kommunikáciĂłs stratĂ©gia tĂ©rbeli sajátosságaira, a kapcsolati marketing, a társadalmilag felelĹ‘s marketing Ă©s belsĹ‘ marketing terĂĽleti aspektusaira. Számos pĂ©ldával illusztráljuk, hogy a marketing erĹ‘teljesen tĂ©rbe ágyazott, Ăgy amellett Ă©rvelĂĽnk, hogy a hatĂ©konyabb marketinggondolkodásban figyelembe kell venni a tĂ©rbeli kapcsolĂłdásokat, terĂĽleti meghatározottságokat. A geomarketing-gondolkodásmĂłdban, melynek szĂĽksĂ©gessĂ©gĂ©re hĂvjuk fel a figyelmet, a tĂ©rbelisĂ©g nem szűkĂĽl le a telephelyválasztásra Ă©s az Ă©rtĂ©kesĂtĂ©stervezĂ©sre, hanem áthatja a marketing egĂ©szĂ©t. |
Nyelv: |
magyar
|
Típus: |
Article
PeerReviewed
info:eu-repo/semantics/article
|
Formátum: |
text
|
Azonosító: |
Kovács, András (2017) A tér a marketingben = Space in marketing. Tér és Társadalom, 31 (1). p. 70. ISSN 2062-9923
|
Kapcsolat: |
doi: 10.17649/TET.31.1.2832
|