UgrŠs a tartalomhoz

 

A tér a marketingben = Space in marketing

  • Metaadatok
Tartalom: http://real.mtak.hu/73457/
ArchŪvum: MTA KŲnyvtŠr
GyŻjtemťny: Status = Published


Type = Article
CŪm:
A tér a marketingben = Space in marketing
Lťtrehozů:
Kov√°cs, Andr√°s
Kiadů:
MTA Közgazdasági és Regionális Tudományi Kutatóközpont Regionális Kutatások Intézete
DŠtum:
2017
Tťma:
GF1 Settlement geography / telep√ľl√©sf√∂ldrajz
HF Commerce / kereskedelem
Tartalmi leŪrŠs:
A t√©r √©s t√©rbelis√©g napjainkban sem j√°tszik fontos szerepet a k√ľl√∂nf√©le szervezetek marketingtev√©kenys√©g√©ben. Tanulm√°nyunkban ‚Äď a t√©rbelis√©g √©s a marketing alapfogalmainak √°ttekint√©s√©t k√∂vetŇĎen ‚Äď bemutatjuk, hogy az √ľzleti gondolkod√°sban, a piacokr√≥l foly√≥ diskurzusban, illetve ezen bel√ľl k√ľl√∂n√∂sen a strat√©giai marketingben mely ter√ľleteken azonos√≠that√≥k t√©rbeli probl√©m√°k.
A marketing t√©rvonatkoz√°sainak elm√©leti megalapoz√°s√°hoz r√∂viden ismertetj√ľk a t√°rsadalmi t√©rfogalom k√ľl√∂nf√©le megk√∂zel√≠t√©seit a t√°rsadalomtudom√°nyokban (region√°lis tudom√°ny, t√°rsadalomf√∂ldrajz, k√∂zgazdas√°gtan, szociol√≥gia). A t√©r elm√©leti √©s alkalmazott k√∂zgazdas√°gtani √©rtelmez√©s√©t k√∂vetŇĎen foglalkozunk a marketingre vonatkoz√≥ elk√©pzel√©sekkel.
R√∂viden bemutatjuk a marketing hazai √©s nemzetk√∂zi fogalmi megk√∂zel√≠t√©seit, √©s a marketing kotleri √©rtelemben vett (t√°gan √©rtelmezett) modellj√©t felhaszn√°lva emelj√ľk ki annak explicit √©s implicit t√©rvonatkoz√°sait, r√°mutatunk a term√©k, az √°r, az √©rt√©kes√≠t√©s √©s a kommunik√°ci√≥s strat√©gia t√©rbeli saj√°toss√°gaira, a kapcsolati marketing, a t√°rsadalmilag felelŇĎs marketing √©s belsŇĎ marketing ter√ľleti aspektusaira. Sz√°mos p√©ld√°val illusztr√°ljuk, hogy a marketing erŇĎteljesen t√©rbe √°gyazott, √≠gy amellett √©rvel√ľnk, hogy a hat√©konyabb marketinggondolkod√°sban figyelembe kell venni a t√©rbeli kapcsol√≥d√°sokat, ter√ľleti meghat√°rozotts√°gokat.
A geomarketing-gondolkod√°sm√≥dban, melynek sz√ľks√©gess√©g√©re h√≠vjuk fel a figyelmet, a t√©rbelis√©g nem szŇĪk√ľl le a telephelyv√°laszt√°sra √©s az √©rt√©kes√≠t√©stervez√©sre, hanem √°thatja a marketing eg√©sz√©t.
Nyelv:
magyar
TŪpus:
Article
PeerReviewed
info:eu-repo/semantics/article
FormŠtum:
text
AzonosŪtů:
Kovács, András (2017) A tér a marketingben = Space in marketing. Tér és Társadalom, 31 (1). p. 70. ISSN 2062-9923
Kapcsolat:
doi: 10.17649/TET.31.1.2832