Ugrs a tartalomhoz

 

A tárgyválasztás és -használat sajátosságai óvodás és kisiskolás gyermekek körében

  • Metaadatok
Tartalom: http://real.mtak.hu/43959/
Archvum: MTA Knyvtr
Gyjtemny: Status = Published


Type = Article
Cm:
A tárgyválasztás és -használat sajátosságai óvodás és kisiskolás gyermekek körében
Ltrehoz:
Kékes Szabó, Marietta
Kiad:
Pannon Egyetem - Gondolat Kiadó
Dtum:
2016
Tma:
BF02 Developmental psychology / fejlődéslélektan
L1 Education (General) / oktatás általában
Tartalmi lers:
A modern pszichológia mentális reprezentációkban való fixálódása
nem csupán eltereli a figyelmet a gyermeket körülvevő emberek
tárgyhasználat során tanúsított szerepéről, de maguknak a
tárgyaknak a pszichológiai jelentőségét is lekicsinyli (Williams és
Costall, 2000). Ezen materiális világ azonban számos információt
hordoz számunkra kultúránkról és társadalmunk működéséről.
A tárgyak pedig mediátorként állnak, és támogatják a gyermekek
szocializációját. Azok rendelkezésre állása/elérhetősége, de a
játékanyag ismerőssége, érdekessége egyaránt befolyásolják, hogy
aktuálisan melyek kerülhetnek a gyermek figyelmi spektrumába, és
nyerhetnek prioritást.
Nyelv:
angol
Tpus:
Article
PeerReviewed
info:eu-repo/semantics/article
Formtum:
text
Azonost:
Kékes Szabó, Marietta (2016) A tárgyválasztás és -használat sajátosságai óvodás és kisiskolás gyermekek körében. Iskolakultúra, 26 (10). pp. 39-57. ISSN 1215-5233
Kapcsolat:
MTMT:3156910; doi:10.17543/ISKKULT.2016.10.39