NDA
Bejelentkezs
Kapcsolat
Egy és két enyhén értelmi fogyatékos tanulót integráló osztályközösségek összehasonlítása |
Tartalom: | http://real.mtak.hu/41097/ |
---|---|
Archvum: | MTA Knyvtr |
Gyjtemny: |
Status = In Press
Type = Article |
Cm: |
Egy és két enyhén értelmi fogyatékos tanulót integráló osztályközösségek összehasonlítása
|
Ltrehoz: |
Kiss, Dóra
Szekeres, Ágota
|
Kiad: |
Pannon Egyetem - Gondolat Kiadó
|
Dtum: |
2016-08-25
|
Tma: |
LB1501 Primary Education / alapfokú oktatás
|
Tartalmi lers: |
Tanulmányunkban egy és két enyhén értelmi fogyatékos tanulót integráló negyedikes és ötödikes osztályok szociogramjainak összevetését és elemzését tűztük ki célul. Olyan kérdésekre keressük a választ, hogy vajon van-e különbség az enyhén értelmi fogyatékos tanulók elfogadásában az egy illetve két tanulót integráló osztályokban vagy hogy milyen tényezők befolyásolják az osztályok szerkezeti típusainak alakulását. A szociogramok
felrajzolását egy erre a célra fejlesztett szoftver segítségével készítettük el, az elemzésüket pedig a Mérei Ferenc által kidolgozott több szempontú szociometriai módszerrel végeztük. Az eredményeink közül kiemeljük, hogy az enyhén értelmi fogyatékos gyermekek között nem alakul ki kölcsönös kapcsolat, inkább a többségi gyermekek barátságát keresik. |
Nyelv: |
magyar
|
Tpus: |
Article
PeerReviewed
info:eu-repo/semantics/article
|
Formtum: |
text
|
Azonost: |
Kiss, Dóra and Szekeres, Ágota (2016) Egy és két enyhén értelmi fogyatékos tanulót integráló osztályközösségek összehasonlítása. Iskolakultúra, 26 (12). pp. 3-15. ISSN 1215-5233 (In Press)
|
Kapcsolat: |