Ugrs a tartalomhoz

 

Egy és két enyhén értelmi fogyatékos tanulót integráló osztályközösségek összehasonlítása

  • Metaadatok
Tartalom: http://real.mtak.hu/41097/
Archvum: MTA Knyvtr
Gyjtemny: Status = In Press

Type = Article
Cm:
Egy és két enyhén értelmi fogyatékos tanulót integráló osztályközösségek összehasonlítása
Ltrehoz:
Kiss, Dóra
Szekeres, Ágota
Kiad:
Pannon Egyetem - Gondolat Kiadó
Dtum:
2016-08-25
Tma:
LB1501 Primary Education / alapfokú oktatás
Tartalmi lers:
Tanulmányunkban egy és két enyhén értelmi fogyatékos tanulót integráló negyedikes és ötödikes osztályok szociogramjainak összevetését és elemzését tűztük ki célul. Olyan kérdésekre keressük a választ, hogy vajon van-e különbség az enyhén értelmi fogyatékos tanulók elfogadásában az egy illetve két tanulót integráló osztályokban vagy hogy milyen tényezők befolyásolják az osztályok szerkezeti típusainak alakulását. A szociogramok
felrajzolását egy erre a célra fejlesztett szoftver segítségével készítettük el, az elemzésüket pedig a Mérei Ferenc által kidolgozott több szempontú szociometriai módszerrel végeztük. Az eredményeink közül kiemeljük, hogy az enyhén értelmi fogyatékos gyermekek között nem alakul ki kölcsönös kapcsolat, inkább a többségi gyermekek barátságát keresik.
Nyelv:
magyar
Tpus:
Article
PeerReviewed
info:eu-repo/semantics/article
Formtum:
text
Azonost:
Kiss, Dóra and Szekeres, Ágota (2016) Egy és két enyhén értelmi fogyatékos tanulót integráló osztályközösségek összehasonlítása. Iskolakultúra, 26 (12). pp. 3-15. ISSN 1215-5233 (In Press)
Kapcsolat: