Ugrs a tartalomhoz

 

Univerzális szövegelérés és olvasói integráció: az elektronikus könyv kulturális és oktatási vetületei

  • Metaadatok
Tartalom: http://real.mtak.hu/74864/
Archvum: MTA Knyvtr
Gyjtemny: Status = Published




Type = Article
Cm:
Univerzális szövegelérés és olvasói integráció: az elektronikus könyv kulturális és oktatási vetületei
Ltrehoz:
Kerekes, Pál
Kiszl, Péter
Kiad:
Forum
Dtum:
2016-07-15
Tma:
Z665 Library Science. Information Science / könyvtártudomány, információtudomány
ZA Information resources / információforrások
ZA4050 Electronic information resources / elektronikus információforrások
ZA4450 Databases / adatbázisok
Tartalmi lers:
Az e-könyves választék eddig soha nem látott nagyságrendben ad könnyű hozzáférést a múlt és a jelen könyvterméséhez – globális szinten, nyelvek gazdagságában, sokirányú kereshetőséget biztosító módon. A teljes könyvkultúrát érintő jelenséggel állunk szemben az e-book esetében, melynek tanulmányozása, a diákokkal való megismertetése szükségszerű tanári feladat egyetemi szinten és a közoktatásban egyaránt. Akkor is, ha még nem alakultak ki az elektronikus könyv kereteinek stabil ismertetőjegyei, alapstruktúrái. Jelen tanulmány megkísérli az e-könyv kulturális és informatikai jellegű oktatási kihívásainak felvázolását. Nem várható el ugyanis a diákoktól a tudatos e-könyv használat, ha egyébként nem kapnak oktatói iránymutatást, egyfajta alapozó képzést ebben a könyvészeti szegmensben, csakúgy, mint a nyomtatott kiadványok, illetve a könyvtári források használatára vagy az olvasásra vonatkozóan. Egyfajta – széles körben adaptálható – modellként tárgyaljuk tanulmányunkban, hogy az Eötvös Loránd Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar Könyvtár- és Információtudományi Intézete (ELTE BTK KITI) a 2009/2010-es tanév tavaszi szemeszterében, Magyarországon elsőként hirdette meg „E-könyv, e-könyvészet. Az e-book az elektronikus kultúrában” címmel, közismereti tárgyként az elektronikus könyvészeti ismeretekkel foglalkozó képzését. A tanegység nem csak az informatikus könyvtáros, hanem a teljes bölcsészkar alapszakos (BA) hallgatói számára végezhető. Az indulás óta már tíz szemeszter (egy kurzus időtartama egy tanítási félév) telt el, tehát van mód tapasztalatok és következtetések levonására.
Nyelv:
magyar
Tpus:
Article
PeerReviewed
info:eu-repo/semantics/article
Formtum:
text
Azonost:
Kerekes, Pál and Kiszl, Péter (2016) Univerzális szövegelérés és olvasói integráció: az elektronikus könyv kulturális és oktatási vetületei. HÍD (7). pp. 65-92. ISSN 0350-9079
Kapcsolat:
Ltrehoz:
cc_by_nc
info:eu-repo/semantics/openAccess