NDA
Bejelentkezs
Kapcsolat
„Különlegesnek lenni.” Középiskolások tanulási célú mobilitását meghatározó attitűdök, motivációk |
Tartalom: | http://real.mtak.hu/74056/ |
---|---|
Archvum: | MTA Knyvtr |
Gyjtemny: |
Status = Published
Type = Article |
Cm: |
„Különlegesnek lenni.” Középiskolások tanulási célú mobilitását meghatározó attitűdök, motivációk
|
Ltrehoz: |
Dabasi-Halász, Zsuzsanna
Lipták, Katalin
Horváth, Klaudia
|
Kiad: |
MTA Közgazdasági és Regionális Tudományi Kutatóközpont Regionális Kutatások Intézete
|
Dtum: |
2017
|
Tma: |
HM4 Social processes / társadalmi folyamatok
JU Emigration and immigration / kivándorlás, bevándorlás
|
Tartalmi lers: |
A fiatalok vándorlása jelentős társadalmi és gazdasági előnyökkel és hátrányokkal jár. A folyamatok irányíthatóságával kapcsolatban számos – akár ellentétes végkövetkeztetésű – elméleti és gyakorlati kutatás foglalkozott, amelyek azonban egyetértettek abban, hogy a folyamatok mélyebb megismerése elengedhetetlen. Ebben a tanulmányban a magyarországi középiskolás diákok tanulási célú mobilitásának jellemzőit elemezzük. A kutatás keretében 17 irányított interjút készítettünk olyan diákokkal, akik legalább 3 hónapot tanultak az Európai Unió valamely tagországában, illetve szakértői mélyinterjúkat folytattunk. Bemutatjuk, hogy a középiskolás diákok mobilitási döntésében mekkora szerepet játszik például a szülői „nyomás”, a baráti kapcsolatok és a „referenciaközeg” véleménye. Azt is tanulmányoztuk, hogy akik középiskolás korukban vállalják a külföldi tanulmányokat, hamarabb válnak-e „éretté”, vagyis azt, hogy a diákok személyiségében milyen változást okoztak a külföldön töltött hónapok, milyen kapcsolatokat építettek ki, milyen utat jártak be, hogy „különlegessé váljanak” a mobilitásban részt nem vevő társaikkal szemben. Kutatásunk kiterjed a mobilitási árnyoldalak feltárására is.
|
Nyelv: |
magyar
|
Tpus: |
Article
PeerReviewed
info:eu-repo/semantics/article
|
Formtum: |
text
|
Azonost: |
Dabasi-Halász, Zsuzsanna and Lipták, Katalin and Horváth, Klaudia (2017) „Különlegesnek lenni.” Középiskolások tanulási célú mobilitását meghatározó attitűdök, motivációk. Tér és Társadalom, 31 (4). pp. 53-75. ISSN 2062-9923
|
Kapcsolat: |
https://doi.org/10.17649/TET.31.4.2893
doi: 10.17649/TET.31.4.2893
|
Ltrehoz: |
cc_by_nc_nd
|