Ugrs a tartalomhoz

 

A nemzetközi hallgatók tanulmányi célú mobilitásának jellegzetességei Pécs és Debrecen példáján = International students' educational mobility through the examples of Pécs and Debrecen

  • Metaadatok
Tartalom: http://real.mtak.hu/73563/
Archvum: MTA Knyvtr
Gyjtemny: Status = Published


Type = Article
Cm:
A nemzetközi hallgatók tanulmányi célú mobilitásának jellegzetességei Pécs és Debrecen példáján = International students' educational mobility through the examples of Pécs and Debrecen
Ltrehoz:
Wusching Á., Tamás
Kiad:
MTA Közgazdasági és Regionális Tudományi Kutatóközpont Regionális Kutatások Intézete
Dtum:
2017
Tma:
GF1 Settlement geography / településföldrajz
L1 Education (General) / oktatás általában
Tartalmi lers:
A felsőoktatás nemzetköziesedése és a nemzetközi hallgatói mobilitás a globális trendekhez hasonlóan Magyarországon is évről évre erősödik, ennek eredményeként ma már több mint 26 ezerre tehető a hazánkban tanuló külföldi hallgatók száma. Az egyes intézmények az elmúlt évtizedekben eltérő nemzetközi vonzáskörzeteket építettek ki, a tanulmányi célú mobilitás személyes motivációi pedig országonként különbözőek: a hallgatók más szempontok alapján választanak egyetemet, továbbá a diplomaszerzés utáni terveik is eltérőek. Jelen tanulmány ezeket a különbségeket tárja fel két hazai intézmény, a Pécsi Tudományegyetem és a Debreceni Egyetem példáján egy kérdőíves felmérés alapján. Az eredmények igazolják a feltevést, hogy a világ különböző térségeiből a két egyetemre érkező hallgatókat más és más motivációk befolyásolják, amikor a nemzetközi hallgatói mobilitásról döntenek.
Nyelv:
magyar
Tpus:
Article
PeerReviewed
info:eu-repo/semantics/article
Formtum:
text
Azonost:
Wusching Á., Tamás (2017) A nemzetközi hallgatók tanulmányi célú mobilitásának jellegzetességei Pécs és Debrecen példáján = International students' educational mobility through the examples of Pécs and Debrecen. Tér és Társadalom, 31 (2). p. 69. ISSN 2062-9923
Kapcsolat:
https://doi.org/10.17649/TET.31.2.2828
doi: 10.17649/TET.31.2.2828
Ltrehoz:
cc_by_nc_nd