NDA
Bejelentkezs
Kapcsolat
A kereskedelmi iskoláink a 19. századi német és francia szakoktatás tükrében |
| Tartalom: | http://real.mtak.hu/56907/ |
|---|---|
| Archvum: | MTA Knyvtr |
| Gyjtemny: |
Status = Published
Type = Article |
| Cm: |
A kereskedelmi iskoláink a 19. századi német és francia szakoktatás tükrében
|
| Ltrehoz: |
Nagy, Adrienn
|
| Kiad: |
MTA Pedagógiai Tudományos Bizottsága Nevelöstérteneti Albizottsága
|
| Dtum: |
2016-07
|
| Tma: |
LA History of education / neveléstörténet
|
| Tartalmi lers: |
A 19. század második felében kibontakozó hazai középfokú kereskedelmi szakképzés mintájául a német, osztrák, valamint a francia kereskedelmi szakoktatási „modell” szolgált. A rendelkezésünkre álló elsődleges (szervezeti szabályzatok, iskolai értesítők, tantervek) és másodlagos források vizsgálata, összehasonlító elemzése során arra kerestük a választ, hogy vajon az Eötvös József és munkatársai által feltérképezett, így különös figyelmet kapó német, osztrák és francia szakiskolai rendszer egyes elemei (a képzés szerkezetét, a tananyag tartalmát és a végzettséget tekintve) megjelentek-e, ha igen, milyen formában a hazai kereskedelmi iskolák megszervezése során. Továbbá vizsgálatunk tárgyát képezte annak feltérképezése, hogy miként alakult e hangsúlyosan gyakorlati képzést is nyújtó, közvetlenül a munkaerőpiacra felkészítő közép/felső kereskedelmi iskolatípusban az elméleti és a szakmai tantárgyak óraszámának aránya.
|
| Nyelv: |
magyar
|
| Tpus: |
Article
PeerReviewed
info:eu-repo/semantics/article
|
| Formtum: |
text
|
| Azonost: |
Nagy, Adrienn (2016) A kereskedelmi iskoláink a 19. századi német és francia szakoktatás tükrében. Pedagógiatörténeti Szemle, 2 (1–2). pp. 61-84. ISSN 2415-9093
|
| Kapcsolat: |
10.22309/PTSZEMLE.2016.1.4
|
