Ugrs a tartalomhoz

 

A kereskedelmi iskoláink a 19. századi német és francia szakoktatás tükrében

  • Metaadatok
Tartalom: http://real.mtak.hu/56907/
Archvum: MTA Knyvtr
Gyjtemny: Status = Published

Type = Article
Cm:
A kereskedelmi iskoláink a 19. századi német és francia szakoktatás tükrében
Ltrehoz:
Nagy, Adrienn
Kiad:
MTA Pedagógiai Tudományos Bizottsága Nevelöstérteneti Albizottsága
Dtum:
2016-07
Tma:
LA History of education / neveléstörténet
Tartalmi lers:
A 19. század második felében kibontakozó hazai középfokú kereskedelmi szakképzés mintájául a német, osztrák, valamint a francia kereskedelmi szakoktatási „modell” szolgált. A rendelkezésünkre álló elsődleges (szervezeti szabályzatok, iskolai értesítők, tantervek) és másodlagos források vizsgálata, összehasonlító elemzése során arra kerestük a választ, hogy vajon az Eötvös József és munkatársai által feltérképezett, így különös figyelmet kapó német, osztrák és francia szakiskolai rendszer egyes elemei (a képzés szerkezetét, a tananyag tartalmát és a végzettséget tekintve) megjelentek-e, ha igen, milyen formában a hazai kereskedelmi iskolák megszervezése során. Továbbá vizsgálatunk tárgyát képezte annak feltérképezése, hogy miként alakult e hangsúlyosan gyakorlati képzést is nyújtó, közvetlenül a munkaerőpiacra felkészítő közép/felső kereskedelmi iskolatípusban az elméleti és a szakmai tantárgyak óraszámának aránya.
Nyelv:
magyar
Tpus:
Article
PeerReviewed
info:eu-repo/semantics/article
Formtum:
text
Azonost:
Nagy, Adrienn (2016) A kereskedelmi iskoláink a 19. századi német és francia szakoktatás tükrében. Pedagógiatörténeti Szemle, 2 (1–2). pp. 61-84. ISSN 2415-9093
Kapcsolat:
10.22309/PTSZEMLE.2016.1.4