NDA
Bejelentkezés
Kapcsolat
Az európaiság-balkániság megjelenése Horvátország belső imázsában az EU-csatlakozáskor = The appearance of Europeanness-Balkanness in Croatia’s self-image during the EU-accession |
Tartalom: | http://real.mtak.hu/47397/ |
---|---|
Archívum: | MTA Könyvtár |
Gyûjtemény: |
Status = Published
Type = Article |
Cím: |
Az európaiság-balkániság megjelenése Horvátország belső imázsában az EU-csatlakozáskor = The appearance of Europeanness-Balkanness in Croatia’s self-image during the EU-accession
|
Létrehozó: |
Gerdesics, Viktória
|
Kiadó: |
MTA Közgazdasági és Regionális Tudományi Kutatóközpont Regionális Kutatások Intézete
|
Dátum: |
2016
|
Téma: |
GF1 Settlement geography / településföldrajz
JN Political institutions (Europe) / politikai intézmények, államigazgatás, Európa
|
Tartalmi leírás: |
Az Európai Unió 2013-ban újabb taggal bÅ‘vült, Horvátországgal – amely új tagállam több szempontból is különleges. SzÃnes, túlnyomórészt más nemzetekhez kötÅ‘dÅ‘ és sokszor pusztÃtó történelmének köszönhetÅ‘en egy olyan országról van szó, amelynek megÃtélése idÅ‘rÅ‘l idÅ‘re változik, ráadásul önmagában is igen összetett. Horvátországnak a jugoszláv államszövetségbÅ‘l való kiválásával új országot és egyben új országimázst kellett kialakÃtania, amely során országmárkáját elsÅ‘sorban a turizmusra és a horvát nemzeti identitásra alapozta. Olyan nemzeti identitásra, amely közeledik az Európai Unióhoz és egyúttal távolodik a Balkántól, és a balkáni identitás helyett az európait hangsúlyozza. Jelen tanulmány célja, hogy megvizsgálja a horvátok – az országimázs alapját képezÅ‘ – belsÅ‘ imázsát az európaiság-balkániság fogalmai mentén az ország EU-csatlakozásakor. Napjaink marketingtudományának népszerű területe az országimázs-kutatás, hiszen egyre több ország ismeri fel a tudatos országmárka-alakÃtás szükségességét, nemcsak a globális gazdasági versenyben, de olyan helyzetekben is, mint az EU-integrációs folyamatok. Horvátország példája ezért is különleges, hiszen az EU-csatlakozást több mint két évtized küzdelmes útkeresése elÅ‘zte meg, amely az önállóság kivÃvásával, és egyúttal egy fájdalmas, veszteségekkel teli háborúval kezdÅ‘dött, 2013 után pedig ismét új térképen kell megtalálnia a helyét. A tanulmány az uniós csatlakozáskor a horvát fiatalok körében készÃtett kérdÅ‘Ãves megkérdezés eredményeivel támasztja alá, mennyire problematikus területet képeznek az országimázs és az európaiság-balkániság összefüggései az ország EU-csatlakozásában.
|
Nyelv: |
magyar
|
Típus: |
Article
PeerReviewed
info:eu-repo/semantics/article
|
Formátum: |
text
|
Azonosító: |
Gerdesics, Viktória (2016) Az európaiság-balkániság megjelenése Horvátország belső imázsában az EU-csatlakozáskor = The appearance of Europeanness-Balkanness in Croatia’s self-image during the EU-accession. Tér és Társadalom, 30 (3). pp. 3-18. ISSN 2062-9923
|
Kapcsolat: |
DOI: 10.17649/TET.30.3.2762
|