NDA
Bejelentkezés
Kapcsolat
A költségtávolság alakulása a diszkont és a hagyományos légitársaságok repülőjegyárai alapján, Budapest példáján Examining cost distance by comparing airfares of network carriers and low-cost airlines: The case of Budapest |
Tartalom: | http://real.mtak.hu/39232/ |
---|---|
Archívum: | MTA Könyvtár |
Gyûjtemény: |
Status = Published
Type = Article |
Cím: |
A költségtávolság alakulása a diszkont és a hagyományos légitársaságok repülőjegyárai alapján, Budapest példáján Examining cost distance by comparing airfares of network carriers and low-cost airlines: The case of Budapest
|
Létrehozó: |
Dudás, Gábor
Boros, Lajos
Pál, Viktor
Pernyész, Péter
|
Kiadó: |
MTA Közgazdasági és Regionális Tudományi Kutatóközpont Regionális Kutatások Intézete
|
Dátum: |
2016
|
Téma: |
HD21 Regional economics / regionális gazdaság
HE11 Transport of persons / személyszállÃtás
|
Tartalmi leírás: |
T: A 20. század második felétől a közlekedési és infokommunikációs techno-
lógiák fejlÅ‘dése jelentÅ‘s mértékben átalakÃtotta az emberek mobilitásának, az áruk szállÃtásának és az információ áramlásának földrajzi és idÅ‘beli korlátait, elÅ‘segÃtve ez- zel a városok térkapcsolatainak egyre komplexebbé válását. Kutatásunkban egyrészt a diszkont és a hagyományos légitársaságok eltérÅ‘ üzletpolitikájára és gyakorlataira, másrészt ezek térmódosÃtó kontextusaira koncentrálunk. ElsÅ‘sorban arra igyekszünk választ kapni, hogy a Malév csÅ‘dje, valamint a diszkont légitársaságok térhódÃtása ho- gyan változtatta meg Budapest légi közlekedési kapcsolatait, légi elérhetÅ‘ségét, a repü- lÅ‘jegyárakat, valamint, hogy milyen módon formálták a város térbeli elérhetÅ‘ségét és térkapcsolatait. A térkapcsolat-változások térképezése alternatÃv távolságfogalmak használatát indokolja, hiszen a technológiai fejlÅ‘dés egyre magasabb fokán többé már nem a tér egyes elemei közötti fizikai távolságok a meghatározóak, hanem a megtételükhöz szük- séges idÅ‘ és költség, Ãgy a városok térkapcsolatainak mérése és számszerűsÃtése légi közlekedési adatokból származtatott idÅ‘távolság- és költségtávolság-értékek használa- tát teszi szükségessé. A kutatás célja a hagyományos és a diszkont légitársaságok eltérÅ‘ üzletmodelljé- bÅ‘l adódóan a két tÃpus által elérhetÅ‘ városok költségtávolságának összehasonlÃtása és a kapott eredmények térképi megjelenÃtése. Tanulmányunkban kvantitatÃv adatelem- zési módszerekre és automatizált internetes adatgyűjtésre épÃtve kidolgoztunk egy olyan adatelemzési módszert és GIS-alapú térképi ábrázolást, amely alkalmasnak bizo- nyulhat az európai városok és Budapest közötti alternatÃv távolságok ábrázolására és a térkapcsolatok feltárására. Kutatásunk megerÅ‘sÃtette, hogy a diszkont légitársaságok kedvezÅ‘bb áron kÃnálnak repülÅ‘jegyeket, valamint a vizsgált idÅ‘pontokat figyelembe véve a legkedvezÅ‘bb áron az egy hónapra elÅ‘re foglalt jegyek esetében utazhatunk Bu- dapestrÅ‘l európai célállomásokra. |
Nyelv: |
magyar
|
Típus: |
Article
NonPeerReviewed
info:eu-repo/semantics/article
|
Formátum: |
text
|
Azonosító: |
Dudás, Gábor and Boros, Lajos and Pál, Viktor and Pernyész, Péter (2016) A költségtávolság alakulása a diszkont és a hagyományos légitársaságok repülőjegyárai alapján, Budapest példáján Examining cost distance by comparing airfares of network carriers and low-cost airlines: The case of Budapest. Tér és Társadalom, 30 (2). pp. 107-132. ISSN 2062-9923
|
Kapcsolat: |
10.17649/TET.30.2.2732
-
|
Létrehozó: |
cc_by_nc_nd
|