Ugrs a tartalomhoz

 

A határokon átívelő tanulmányi kirándulások szerepe a nemzetépítésben

  • Metaadatok
Tartalom: http://real.mtak.hu/38870/
Archvum: MTA Knyvtr
Gyjtemny: Status = Published


Type = Article
Cm:
A határokon átívelő tanulmányi kirándulások szerepe a nemzetépítésben
Ltrehoz:
Michalkó, Gábor
Rátz, Tamara
Keszegh, Réka
Dtum:
2016
Tma:
H Social Sciences (General) / társadalomtudomány általában
L1 Education (General) / oktatás általában
Tartalmi lers:
A
magyar kormány
a „Határtal
a
nul!” program keretében
2010 óta támogatja
az anyaország
határain túl, kisebbségben élő magyar közösségek szervezett iskolai kirándulások keretében
történő felkeresését.
A tanulmány alapját képező vizsgálat a 20
13/2014
-
es tanévben állami
támogatással sikeresen lebonyolított, a határon túli magyarság felkeresését célzó, tanulmányi
kirándulások beszámolóit dolgozza fel. A 256 darab,
szinte
minden részletre kiterjedő
beszámoló lehetőséget biztosít a tanulmányi kirán
dulások hagyományos és
nem
konvencionális
turisztikai vonatkozásainak feltárására, továbbá alkalmat ad
diákok
utazási
élményeink értékelésére. A tanulmányban egyrészt arra a kérdésre keressük a választ, hogy az
utazások milyen, a nemzeti identitás kialakít
ását, fejlesztését célzó sajátos jellemvonásokkal
rendelkeznek (pl. helyszín, időpont, szabadidős tevékenység), másrészt ezek, hogyan
tükröződnek vissza az érintettek élménybeszámolóiban. Az eredmények arra engednek
következtetni, hogy a Magyarország határ
ain túli, magyarok által lakott területekre irányuló
tanulmányi kirándulások
valóban
hozzá
járulhatnak
a
z érintettek
nemzeti identitás
ának
erősödéséhez.
Nyelv:
angol
Tpus:
Article
PeerReviewed
Formtum:
text
Azonost:
Michalkó, Gábor and Rátz, Tamara and Keszegh, Réka (2016) A határokon átívelő tanulmányi kirándulások szerepe a nemzetépítésben. KISEBBSÉGKUTATÁS, 25 (2). pp. 36-58. ISSN 1215-2684
Kapcsolat:
MTMT:3099193