NDA
Bejelentkezs
Kapcsolat
A határokon átívelő tanulmányi kirándulások szerepe a nemzetépítésben |
Tartalom: | http://real.mtak.hu/38870/ |
---|---|
Archvum: | MTA Knyvtr |
Gyjtemny: |
Status = Published
Type = Article |
Cm: |
A határokon átívelő tanulmányi kirándulások szerepe a nemzetépítésben
|
Ltrehoz: |
Michalkó, Gábor
Rátz, Tamara
Keszegh, Réka
|
Dtum: |
2016
|
Tma: |
H Social Sciences (General) / társadalomtudomány általában
L1 Education (General) / oktatás általában
|
Tartalmi lers: |
A
magyar kormány a „Határtal a nul!” program keretében 2010 óta támogatja az anyaország határain túl, kisebbségben élő magyar közösségek szervezett iskolai kirándulások keretében történő felkeresését. A tanulmány alapját képező vizsgálat a 20 13/2014 - es tanévben állami támogatással sikeresen lebonyolított, a határon túli magyarság felkeresését célzó, tanulmányi kirándulások beszámolóit dolgozza fel. A 256 darab, szinte minden részletre kiterjedő beszámoló lehetőséget biztosít a tanulmányi kirán dulások hagyományos és nem konvencionális turisztikai vonatkozásainak feltárására, továbbá alkalmat ad diákok utazási élményeink értékelésére. A tanulmányban egyrészt arra a kérdésre keressük a választ, hogy az utazások milyen, a nemzeti identitás kialakít ását, fejlesztését célzó sajátos jellemvonásokkal rendelkeznek (pl. helyszín, időpont, szabadidős tevékenység), másrészt ezek, hogyan tükröződnek vissza az érintettek élménybeszámolóiban. Az eredmények arra engednek következtetni, hogy a Magyarország határ ain túli, magyarok által lakott területekre irányuló tanulmányi kirándulások valóban hozzá járulhatnak a z érintettek nemzeti identitás ának erősödéséhez. |
Nyelv: |
angol
|
Tpus: |
Article
PeerReviewed
|
Formtum: |
text
|
Azonost: |
Michalkó, Gábor and Rátz, Tamara and Keszegh, Réka (2016) A határokon átívelő tanulmányi kirándulások szerepe a nemzetépítésben. KISEBBSÉGKUTATÁS, 25 (2). pp. 36-58. ISSN 1215-2684
|
Kapcsolat: |
MTMT:3099193
|