NDA
Bejelentkezés
Kapcsolat
Tanulásban akadályozott gyermekek kognitÃv fejlesztésének lehetÅ‘ségei |
Tartalom: | http://real.mtak.hu/38773/ |
---|---|
Archívum: | MTA Könyvtár |
Gyûjtemény: |
Status = Published
Type = Article |
Cím: |
Tanulásban akadályozott gyermekek kognitÃv fejlesztésének lehetÅ‘ségei
|
Létrehozó: |
Orbán, Réka
|
Kiadó: |
Debreceni Egyetem
|
Dátum: |
2015
|
Téma: |
LC Special aspects of education / speciális oktatási formák
|
Tartalmi leírás: |
Az utóbbi évtizedben fokozott mértékben elÅ‘térbe került a hazai és külföldi pedagógiában egyaránt a tanulási és magatartászavarral küzdÅ‘ gyerekek iskolai nevelésének problémája. A pedagógusok annak ellenére, hogy egyre gyakrabban tanÃtanak hiperaktÃv gyermeket,
nincsenek rá kellÅ‘képpen felkészülve. RészükrÅ‘l a gond abban rejlik, hogy képzésük során nem ismerkedtek meg azokkal a módszerekkel, amelyek segÃtségével egyénileg fejleszthetÅ‘ek a nehezen nevelhetÅ‘, problematikus személyiségű tanulók. A hiperaktivitás felismerésére és megÃtélésére a bizonytalanság és a végletek jellemzÅ‘ek, mert minden túlmozgásos és eleven gyermeket lassan hiperaktÃvnak titulálnak. A zavarok korai kiszűrése pedig lehetÅ‘vé tenné, hogy a gyermekek idÅ‘ben, megfelelÅ‘ segÃtésben részesüljenek. A következÅ‘ tanulmány két fÅ‘ részbÅ‘l, elméleti, illetve gyakorlati részbÅ‘l áll. A gyakorlati rész konkrét esettanulmányokat mutat be, segÃtve ezzel az idÅ‘beni felismerést. Három hiperaktÃv gyermek viselkedésformáit, a rájuk jellemzÅ‘ tüneteket fejtjük ki bÅ‘vebben, figyelembe véve a családi és iskolai körülményeket. Felsorakoztatjuk a segÃtségnyújtás formáit az iskolában, konkrét ötletekkel, tanácsokkal látjuk el a pedagógusokat. |
Nyelv: |
magyar
|
Típus: |
Article
PeerReviewed
info:eu-repo/semantics/article
|
Formátum: |
text
|
Azonosító: |
Orbán, Réka (2015) Tanulásban akadályozott gyermekek kognitÃv fejlesztésének lehetÅ‘ségei. Különleges Bánásmód, 1 (2). pp. 81-86. ISSN 2498-5368
|
Kapcsolat: |
https://doi.org/10.18458/KB.2015.2.81
DOI 10.18458/KB.2015.2.81
|
Létrehozó: |
cc_by_nc
|