Ugrás a tartalomhoz

 

Tanulásban akadályozott gyermekek kognitív fejlesztésének lehetőségei

  • Metaadatok
Tartalom: http://real.mtak.hu/38773/
Archívum: MTA Könyvtár
Gyûjtemény: Status = Published

Type = Article
Cím:
Tanulásban akadályozott gyermekek kognitív fejlesztésének lehetőségei
Létrehozó:
Orbán, Réka
Kiadó:
Debreceni Egyetem
Dátum:
2015
Téma:
LC Special aspects of education / speciális oktatási formák
Tartalmi leírás:
Az utóbbi évtizedben fokozott mértékben előtérbe került a hazai és külföldi pedagógiában egyaránt a tanulási és magatartászavarral küzdő gyerekek iskolai nevelésének problémája. A pedagógusok annak ellenére, hogy egyre gyakrabban tanítanak hiperaktív gyermeket,
nincsenek rá kellőképpen felkészülve. Részükről a gond abban rejlik, hogy képzésük során nem ismerkedtek meg azokkal a módszerekkel, amelyek segítségével egyénileg fejleszthetőek a nehezen nevelhető, problematikus személyiségű tanulók. A hiperaktivitás felismerésére és
megítélésére a bizonytalanság és a végletek jellemzőek, mert minden túlmozgásos és eleven gyermeket lassan hiperaktívnak titulálnak. A zavarok korai kiszűrése pedig lehetővé tenné, hogy a gyermekek időben, megfelelő segítésben részesüljenek. A következő
tanulmány két fő részből, elméleti, illetve gyakorlati részből áll. A gyakorlati rész konkrét esettanulmányokat mutat be, segítve ezzel az időbeni felismerést. Három hiperaktív gyermek viselkedésformáit, a rájuk jellemző tüneteket fejtjük ki bővebben, figyelembe véve a családi és iskolai körülményeket. Felsorakoztatjuk a segítségnyújtás formáit az iskolában, konkrét ötletekkel, tanácsokkal látjuk el a pedagógusokat.
Nyelv:
magyar
Típus:
Article
PeerReviewed
info:eu-repo/semantics/article
Formátum:
text
Azonosító:
Orbán, Réka (2015) Tanulásban akadályozott gyermekek kognitív fejlesztésének lehetőségei. Különleges Bánásmód, 1 (2). pp. 81-86. ISSN 2498-5368
Kapcsolat:
https://doi.org/10.18458/KB.2015.2.81
DOI 10.18458/KB.2015.2.81
Létrehozó:
cc_by_nc