Ugrás a tartalomhoz

 

Az iskolai agresszivitás megnyilvánulási formái, mint az iskolai csoportban elfoglalt státusz meghatározó tényezői

  • Metaadatok
Tartalom: http://real.mtak.hu/38764/
Archívum: MTA Könyvtár
Gyûjtemény: Status = Published

Type = Article
Cím:
Az iskolai agresszivitás megnyilvánulási formái, mint az iskolai csoportban elfoglalt státusz meghatározó tényezői
Létrehozó:
Demeter, Kármen
Szabó, Kinga
Kiadó:
Debreceni Egyetem
Dátum:
2015
Téma:
LC Special aspects of education / speciális oktatási formák
Tartalmi leírás:
Vizsgálatunkban az egyes agresszivitásformák és a kisiskolások csoportban elfoglalt szociometriai státusza közötti összefüggéseket céloztuk meg, figyelembe véve ezen tényezők hatását az agresszív gyerekek társaikkal szemben megfogalmazott gondolatainak
ellenséges voltára. Minta: 321 erdélyi kisiskolást (M = 10,25 év, SD = 0,71) vizsgáltunk, akik közül
61,4% román és 36,8% magyar etnikumú diák volt.Módszer: eszközeink segítségével az esetlegesen megjelenő agresszivitás formáját, a gyerekek osztályban elfoglalt szociometriai státuszát, illetve a társakkal szembeni ellenséges gondolatok minőségét mértük. Eredmények: a nemi különbségeknek és szociometriai státusznak hatása van az agresszív viselkedés
típusára. Az eredmények a prevenció és intervenció területén alkalmazhatók.
Nyelv:
magyar
Típus:
Article
PeerReviewed
info:eu-repo/semantics/article
Formátum:
text
Azonosító:
Demeter, Kármen and Szabó, Kinga (2015) Az iskolai agresszivitás megnyilvánulási formái, mint az iskolai csoportban elfoglalt státusz meghatározó tényezői. Különleges Bánásmód, 1 (1). pp. 55-66. ISSN 2498-5368
Kapcsolat:
https://doi.org/10.18458/KB.2015.1.55
DOI 10.18458/KB.2015.1.55
Létrehozó:
cc_by_nc