NDA
Bejelentkezés
Kapcsolat
A pszichometriai kreativitás alakulása gimnazisták körében végzett négy év idő tartamú longitudinális vizsgálatban |
Tartalom: | http://real.mtak.hu/38756/ |
---|---|
Archívum: | MTA Könyvtár |
Gyûjtemény: |
Status = Published
Type = Article |
Cím: |
A pszichometriai kreativitás alakulása gimnazisták körében végzett négy év idő tartamú longitudinális vizsgálatban
|
Létrehozó: |
Mező, Katalin
|
Kiadó: |
Debreceni Egyetem
|
Dátum: |
2015
|
Téma: |
LC Special aspects of education / speciális oktatási formák
|
Tartalmi leírás: |
E tanulmányban a pszichometriai kreativitástesztek teszt-reteszt megbÃzhatóságát és
intelligenciával való kapcsolatát elemezzük. Minta: n=107 (66 férfi, 41 nÅ‘) gimnazista. Módszer: 2011-ben felvettük a verbális Szokatlan használat és a figurális Körök kreativitásteszteket és (kiegészÃtÅ‘ vizsgálatként) az APM intelligenciatesztet, majd 2014-ben e vizsgálatokat megismételtük. Eredmények:a kreativitásvizsgáló eljárások esetében hasonlóan mérsékelt együttjárásokat tapasztaltunk (rs=0,30-0,51), mint az intelligencia-vizsgálat esetében (r=0,53). Az elÅ‘vizsgálatok során magasabb pontszámokat szerzÅ‘ tanulók inkább érnek el nagyobb pontszámkülönbséget az elÅ‘-és utótesztben, mint az elÅ‘vizsgálatban alacsonyabb pontszámot szerzÅ‘ tanulók (rs=0,28-0,57). |
Nyelv: |
magyar
|
Típus: |
Article
PeerReviewed
info:eu-repo/semantics/article
|
Formátum: |
text
|
Azonosító: |
Mező, Katalin (2015) A pszichometriai kreativitás alakulása gimnazisták körében végzett négy év idő tartamú longitudinális vizsgálatban. Különleges Bánásmód, 1 (1). pp. 41-53. ISSN 2498-5368
|
Kapcsolat: |
https://doi.org/10.18458/KB.2015.1.41
DOI 10.18458/KB.2015.1.41
|
Létrehozó: |
cc_by_nc
|