Ugrás a tartalomhoz

 

A pszichometriai kreativitás alakulása gimnazisták körében végzett négy év idő tartamú longitudinális vizsgálatban

  • Metaadatok
Tartalom: http://real.mtak.hu/38756/
Archívum: MTA Könyvtár
Gyûjtemény: Status = Published

Type = Article
Cím:
A pszichometriai kreativitás alakulása gimnazisták körében végzett négy év idő tartamú longitudinális vizsgálatban
Létrehozó:
Mező, Katalin
Kiadó:
Debreceni Egyetem
Dátum:
2015
Téma:
LC Special aspects of education / speciális oktatási formák
Tartalmi leírás:
E tanulmányban a pszichometriai kreativitástesztek teszt-reteszt megbízhatóságát és
intelligenciával való kapcsolatát elemezzük. Minta: n=107 (66 férfi, 41 nő) gimnazista. Módszer: 2011-ben felvettük a verbális Szokatlan használat és a figurális Körök kreativitásteszteket és (kiegészítő vizsgálatként) az APM intelligenciatesztet, majd 2014-ben e vizsgálatokat megismételtük. Eredmények:a kreativitásvizsgáló eljárások esetében hasonlóan mérsékelt együttjárásokat tapasztaltunk (rs=0,30-0,51), mint az intelligencia-vizsgálat
esetében (r=0,53). Az elővizsgálatok során magasabb pontszámokat szerző tanulók inkább érnek el nagyobb pontszámkülönbséget az elő-és utótesztben, mint az elővizsgálatban alacsonyabb pontszámot szerző tanulók (rs=0,28-0,57).
Nyelv:
magyar
Típus:
Article
PeerReviewed
info:eu-repo/semantics/article
Formátum:
text
Azonosító:
Mező, Katalin (2015) A pszichometriai kreativitás alakulása gimnazisták körében végzett négy év idő tartamú longitudinális vizsgálatban. Különleges Bánásmód, 1 (1). pp. 41-53. ISSN 2498-5368
Kapcsolat:
https://doi.org/10.18458/KB.2015.1.41
DOI 10.18458/KB.2015.1.41
Létrehozó:
cc_by_nc