NDA
Bejelentkezés
Kapcsolat
A pszichometriai kreativitás alakulása gimnazisták körében végzett négy év idő tartamú longitudinális vizsgálatban |
| Tartalom: | http://real.mtak.hu/38756/ |
|---|---|
| Archívum: | MTA Könyvtár |
| Gyûjtemény: |
Status = Published
Type = Article |
| Cím: |
A pszichometriai kreativitás alakulása gimnazisták körében végzett négy év idő tartamú longitudinális vizsgálatban
|
| Létrehozó: |
Mező, Katalin
|
| Kiadó: |
Debreceni Egyetem
|
| Dátum: |
2015
|
| Téma: |
LC Special aspects of education / speciális oktatási formák
|
| Tartalmi leírás: |
E tanulmányban a pszichometriai kreativitástesztek teszt-reteszt megbÃzhatóságát és
intelligenciával való kapcsolatát elemezzük. Minta: n=107 (66 férfi, 41 nÅ‘) gimnazista. Módszer: 2011-ben felvettük a verbális Szokatlan használat és a figurális Körök kreativitásteszteket és (kiegészÃtÅ‘ vizsgálatként) az APM intelligenciatesztet, majd 2014-ben e vizsgálatokat megismételtük. Eredmények:a kreativitásvizsgáló eljárások esetében hasonlóan mérsékelt együttjárásokat tapasztaltunk (rs=0,30-0,51), mint az intelligencia-vizsgálat esetében (r=0,53). Az elÅ‘vizsgálatok során magasabb pontszámokat szerzÅ‘ tanulók inkább érnek el nagyobb pontszámkülönbséget az elÅ‘-és utótesztben, mint az elÅ‘vizsgálatban alacsonyabb pontszámot szerzÅ‘ tanulók (rs=0,28-0,57). |
| Nyelv: |
magyar
|
| Típus: |
Article
PeerReviewed
info:eu-repo/semantics/article
|
| Formátum: |
text
|
| Azonosító: |
Mező, Katalin (2015) A pszichometriai kreativitás alakulása gimnazisták körében végzett négy év idő tartamú longitudinális vizsgálatban. Különleges Bánásmód, 1 (1). pp. 41-53. ISSN 2498-5368
|
| Kapcsolat: |
https://doi.org/10.18458/KB.2015.1.41
DOI 10.18458/KB.2015.1.41
|
| Létrehozó: |
cc_by_nc
|
