NDA
Bejelentkezés
Kapcsolat
	  			A pszichometriai kreativitás alakulása gimnazisták körében végzett négy év idő tartamú longitudinális vizsgálatban | 
      	
| Tartalom: | http://real.mtak.hu/38756/ | 
|---|---|
| Archívum: | MTA Könyvtár | 
| Gyûjtemény: | 
															Status = Published
										 Type = Article  | 
	    	
| Cím: | 
								 
					A  pszichometriai  kreativitás  alakulása  gimnazisták körében  végzett négy  év  idő tartamú  longitudinális  vizsgálatban
				 
								 | 
			
| Létrehozó: | 
										 
						Mező, Katalin
					 
									 | 
			
| Kiadó: | 
													 
					Debreceni Egyetem
										 
												 | 
			
| Dátum: | 
													 
					2015
										 
												 | 
	    	
| Téma: | 
													 
					LC Special aspects of education / speciális oktatási formák
										 
												 | 
			
| Tartalmi leírás: | 
													 
					E   tanulmányban   a   pszichometriai kreativitástesztek   teszt-reteszt   megbÃzhatóságát   és 
 
												intelligenciával való kapcsolatát elemezzük. Minta: n=107 (66 férfi, 41 nÅ‘) gimnazista. Módszer: 2011-ben felvettük a verbális Szokatlan használat és a figurális Körök kreativitásteszteket és (kiegészÃtÅ‘ vizsgálatként) az APM intelligenciatesztet, majd 2014-ben e vizsgálatokat megismételtük. Eredmények:a kreativitásvizsgáló eljárások esetében hasonlóan mérsékelt együttjárásokat tapasztaltunk (rs=0,30-0,51), mint az intelligencia-vizsgálat esetében (r=0,53). Az elÅ‘vizsgálatok során magasabb pontszámokat szerzÅ‘ tanulók inkább érnek el nagyobb pontszámkülönbséget az elÅ‘-és utótesztben, mint az elÅ‘vizsgálatban alacsonyabb pontszámot szerzÅ‘ tanulók (rs=0,28-0,57).  | 
	    	
| Nyelv: | 
																 
						magyar
												 
														 | 
			
| Típus: | 
													 
					Article
										 
																	
					PeerReviewed
										 
																	
					info:eu-repo/semantics/article
										 
												 | 
			
| Formátum: | 
													 
					text
										 
												 | 
			
| Azonosító: | 
													
																	 
					Mező, Katalin  (2015) A pszichometriai kreativitás alakulása gimnazisták körében végzett négy év idő tartamú longitudinális vizsgálatban.  Különleges Bánásmód, 1 (1).  pp. 41-53.  ISSN 2498-5368
										 
												 | 
			
| Kapcsolat: | 
													
																	 
					https://doi.org/10.18458/KB.2015.1.41
										 
																	
					DOI 10.18458/KB.2015.1.41
										 
												 | 
	    	
| Létrehozó: | 
													 
					cc_by_nc
										 
														 | 
			
