NDA
Bejelentkezs
Kapcsolat
A földrajzi távolság, a kulturális hasonlóság és a szabadkereskedelem hatása a borkereskedelemre |
| Tartalom: | http://real.mtak.hu/38657/ |
|---|---|
| Archvum: | MTA Knyvtr |
| Gyjtemny: |
Status = Published
Type = Article |
| Cm: |
A földrajzi távolság, a kulturális hasonlóság és a szabadkereskedelem hatása a borkereskedelemre
|
| Ltrehoz: |
Balogh, Jeremiás Máté
|
| Kiad: |
Magyar Tudományos Akadémia
|
| Dtum: |
2016
|
| Tma: |
HF2 Foreign trade / külkereskedelem
|
| Tartalmi lers: |
A globalizálódó világgazdaságban a vezető bortermelő országok egyre jelentősebb borkereskedelmet bonyolítanak le egymás között. Míg Európában a fogyasztók egyre kevesebb bort vásárolnak, addig Amerikában és Ázsiában a bor iránti kereslet folyamatosan bővül: a borkereskedelem földrajzi átrendeződése zajlik. A kulturális hasonlóság és a földrajzi távolság kereskedelemre gyakorolt hatását gyakran a kereskedelemelméletek gravitációs modelljével elemzik. E tanulmány azt vizsgálja, hogy a fő borexportáló országok közötti földrajzi távolság, kulturális hasonlóság és szabadkereskedelem milyen hatással van a nemzetközi borkereskedelemre, annak költségeire. A regressziós becslés eredményei alátámasztják, hogy a borkereskedelem költségei alacsonyabbak, ha a kereskedelmi partnerek kulturálisan hasonlók, földrajzilag közel helyezkednek el egymáshoz, vagy van tengeri kikötőjük, tagjai a WTO-nak, illetve ha kötöttek egymással regionális kereskedelmi megállapodást. Ezenkívül megállapítható, hogy az angolszász, a latin-amerikai és az európai kulturális klaszterek elsősorban egymással kereskednek. A kutatás számos kulturális változó alkalmazásával és több ökonometriai modell, illetve becslési eljárás nagymintás tesztelésével gazdagítja a szakirodalmat.*
Journal of Economic Literature (JEL) kód: Q17, F13, F14. |
| Nyelv: |
angol
|
| Tpus: |
Article
PeerReviewed
info:eu-repo/semantics/article
|
| Formtum: |
text
|
| Azonost: |
Balogh, Jeremiás Máté (2016) A földrajzi távolság, a kulturális hasonlóság és a szabadkereskedelem hatása a borkereskedelemre. KÖZGAZDASÁGI SZEMLE, 63 (7-8). pp. 858-881. ISSN 0023-4346
|
| Kapcsolat: |
MTMT:3098297; doi:10.18414/KSZ.2016.7-8.858
|
