Ugrs a tartalomhoz

 

Közoktatásban tanuló diákok kommunikációs érzékenyítése a beszédzavarok iránt

  • Metaadatok
Tartalom: http://real.mtak.hu/38001/
Archvum: MTA Knyvtr
Gyjtemny: Status = Published



Type = Article
Cm:
Közoktatásban tanuló diákok kommunikációs érzékenyítése a beszédzavarok iránt
Ltrehoz:
Jankovics, Julianna
Kiad:
Magyar Nyelvtudományi Társaság (MNYT)
Dtum:
2016
Tma:
L1 Education (General) / oktatás általában
L11 Teaching methods / oktatásmódszertan
PH04 Hungarian language and literature / magyar nyelv és irodalom
Tartalmi lers:
A tanulmány egy olyan vizsgálatot mutat be, amely
a
közoktatásban tanuló diákok
beszédzavarok iránti kommunikációs
érzékenyítését tűzte ki célul. Az iskolai integráció
hatására egyre több különböző tulajdonságú, képességű tanulónak kell együttműködnie
a
mindennapokban. Nem ritka, hogy különbözőségük miatt egyesek gúnyolódás,
megbélyegzés áldozataivá válnak. Ennek egyik
lehetséges oka
a
beszéd produkciójának hibás
működése.
A
hadarás,
a
dadogás és
a
pöszeség gyakori
a
beszédzavarok között, gyermekek és
felnőttek beszédében egyaránt megfigyelhető. Ám ha
a
beszélő és
a
hallgató kölcsönösen
megismeri ezeket, tisztában van
a
tünetekkel, egymás megértése, elfogadása is könnyebbé
válik.
A
vizsgálat eredményeiből látható, hogy egy általános iskolában tartott hétalkalmas
érzékenyítés hatására mennyit változik
a
diákok tudása és hozzáállása
a
különböző
beszédzavarokhoz. Ennek ha
tására olyan kompetenciák is fejlődnek, mint
a
tolerancia és az
empátia.
Nyelv:
angol
Tpus:
Article
PeerReviewed
info:eu-repo/semantics/article
Formtum:
text
Azonost:
Jankovics, Julianna (2016) Közoktatásban tanuló diákok kommunikációs érzékenyítése a beszédzavarok iránt. ANYANYELV-PEDAGÓGIA, 9 (2). pp. 43-60. ISSN 2060-0623
Kapcsolat:
MTMT:3095572; doi:10.21030/anyp.2016.2.4