NDA
Bejelentkezs
Kapcsolat
Közoktatásban tanuló diákok kommunikációs érzékenyítése a beszédzavarok iránt |
Tartalom: | http://real.mtak.hu/38001/ |
---|---|
Archvum: | MTA Knyvtr |
Gyjtemny: |
Status = Published
Type = Article |
Cm: |
Közoktatásban tanuló diákok kommunikációs érzékenyítése a beszédzavarok iránt
|
Ltrehoz: |
Jankovics, Julianna
|
Kiad: |
Magyar Nyelvtudományi Társaság (MNYT)
|
Dtum: |
2016
|
Tma: |
L1 Education (General) / oktatás általában
L11 Teaching methods / oktatásmódszertan
PH04 Hungarian language and literature / magyar nyelv és irodalom
|
Tartalmi lers: |
A tanulmány egy olyan vizsgálatot mutat be, amely
a közoktatásban tanuló diákok beszédzavarok iránti kommunikációs érzékenyítését tűzte ki célul. Az iskolai integráció hatására egyre több különböző tulajdonságú, képességű tanulónak kell együttműködnie a mindennapokban. Nem ritka, hogy különbözőségük miatt egyesek gúnyolódás, megbélyegzés áldozataivá válnak. Ennek egyik lehetséges oka a beszéd produkciójának hibás működése. A hadarás, a dadogás és a pöszeség gyakori a beszédzavarok között, gyermekek és felnőttek beszédében egyaránt megfigyelhető. Ám ha a beszélő és a hallgató kölcsönösen megismeri ezeket, tisztában van a tünetekkel, egymás megértése, elfogadása is könnyebbé válik. A vizsgálat eredményeiből látható, hogy egy általános iskolában tartott hétalkalmas érzékenyítés hatására mennyit változik a diákok tudása és hozzáállása a különböző beszédzavarokhoz. Ennek ha tására olyan kompetenciák is fejlődnek, mint a tolerancia és az empátia. |
Nyelv: |
angol
|
Tpus: |
Article
PeerReviewed
info:eu-repo/semantics/article
|
Formtum: |
text
|
Azonost: |
Jankovics, Julianna (2016) Közoktatásban tanuló diákok kommunikációs érzékenyítése a beszédzavarok iránt. ANYANYELV-PEDAGÓGIA, 9 (2). pp. 43-60. ISSN 2060-0623
|
Kapcsolat: |
MTMT:3095572; doi:10.21030/anyp.2016.2.4
|