NDA
Bejelentkezs
Kapcsolat
Reklámozás, szlogen és szuperhősök - A gyermekek meggyőzésének eszközei |
Tartalom: | http://real.mtak.hu/34526/ |
---|---|
Archvum: | MTA Knyvtr |
Gyjtemny: |
Status = Published
Type = Article |
Cm: |
Reklámozás, szlogen és szuperhősök - A gyermekek meggyőzésének eszközei
|
Ltrehoz: |
Barta, Bianka
Szűcs, Róbert Sándor
|
Kiad: |
DE Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelmi Intézet
|
Dtum: |
2016
|
Tma: |
BF05 Child psychology / gyermeklélektan
H Social Sciences (General) / társadalomtudomány általában
|
Tartalmi lers: |
In our research, we have examined how often children and teenagers sit down in front of
television screens and come into contact with television advertisements and other sales promotion tools used by companies. We mostly placed emphasis on brand-related cartoon characters, logos and slogans used by companies. The remembering rate is shockingly high, higher than is case of their parents. We can say that well-placed cartoon characters, logos and colors play a very important role in influencing children. All of these contribute to the development of brand loyalty, which – if develops during childhood – can last an entire lifetime. |
Nyelv: |
angol
|
Tpus: |
Article
PeerReviewed
info:eu-repo/semantics/article
|
Formtum: |
text
|
Azonost: |
Barta, Bianka and Szűcs, Róbert Sándor (2016) Reklámozás, szlogen és szuperhősök - A gyermekek meggyőzésének eszközei. TÁPLÁLKOZÁSMARKETING, II. (2.). pp. 47-58. ISSN 2064-8839
|
Kapcsolat: |
MTMT:3043391
-
|