Ugrs a tartalomhoz

 

Reklámozás, szlogen és szuperhősök - A gyermekek meggyőzésének eszközei

  • Metaadatok
Tartalom: http://real.mtak.hu/34526/
Archvum: MTA Knyvtr
Gyjtemny: Status = Published


Type = Article
Cm:
Reklámozás, szlogen és szuperhősök - A gyermekek meggyőzésének eszközei
Ltrehoz:
Barta, Bianka
Szűcs, Róbert Sándor
Kiad:
DE Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelmi Intézet
Dtum:
2016
Tma:
BF05 Child psychology / gyermeklélektan
H Social Sciences (General) / társadalomtudomány általában
Tartalmi lers:
In our research, we have examined how often children and teenagers sit down in front of
television screens and come into contact with television advertisements and other sales
promotion tools used by companies. We mostly placed emphasis on brand-related cartoon
characters, logos and slogans used by companies. The remembering rate is shockingly high,
higher than is case of their parents. We can say that well-placed cartoon characters, logos and colors
play a very important role in influencing children. All of these contribute to the development of
brand loyalty, which – if develops during childhood – can last an entire lifetime.
Nyelv:
angol
Tpus:
Article
PeerReviewed
info:eu-repo/semantics/article
Formtum:
text
Azonost:
Barta, Bianka and Szűcs, Róbert Sándor (2016) Reklámozás, szlogen és szuperhősök - A gyermekek meggyőzésének eszközei. TÁPLÁLKOZÁSMARKETING, II. (2.). pp. 47-58. ISSN 2064-8839
Kapcsolat:
MTMT:3043391
-