Ugrs a tartalomhoz

 

GRAVITÁCIÓS ANALÓGIÁN ALAPULÓ ELÉRHETŐSÉGI MODELLEK: ELMÉLET ÉS GYAKORLAT. 1. rész

  • Metaadatok
Tartalom: http://real.mtak.hu/14849/
Archvum: MTA Knyvtr
Gyjtemny: Status = Published



Type = Article
Cm:
GRAVITÁCIÓS ANALÓGIÁN ALAPULÓ ELÉRHETŐSÉGI MODELLEK: ELMÉLET ÉS GYAKORLAT. 1. rész
Ltrehoz:
Kincses, Áron
Tóth, Géza
Dtum:
2014
Tma:
G Geography (General) / Földrajz általában
GF Human ecology. Anthropogeography / gazdasági-társadalmi földrajz
TE Highway engineering. Roads and pavements / közlekedésmérnöki, útépítési technika
Tartalmi lers:
Az elérhetőségi modellek leggyakrabban alkalmazott típusai gravitációs analógián alapulnak. Ezekben a modellekben a kutatók különböző típusú ellenállási tényezőket használnak, de mélyebben ritkán indokolják meg azt, hogy miért éppen az adott típust választották a konkrét kutatáshoz. A másik probléma az ilyen típusú elemzésekkel az, hogy a szerzők sok esetben azt sem írják le pontosan, hogy az adott, kiválasztott modell esetén hogyan határozzák meg a számításokhoz használt konkrét konstansokat. Így az eredmények csak korlátozottan fogadhatók el, hiszen azok az olvasó számára nem reprodukálhatók. Végül egy további fontos problémának tartjuk azt, hogy a modellek eredményét ritkán szembesítik a valós (például forgalmi) adatokkal, így az sem derül ki a számításokból, mi történne,, ha egy másik modellt alkalmazna az elemző. Tanulmányunkban igyekeztünk összegyűjteni a leggyakrabban használt modelleket, ellenállási tényezőket megvilágítva a használhatóságuk lehetőségeit és korlátait konkrét magyarországi példákon keresztül.
Nyelv:
magyar
Tpus:
Article
PeerReviewed
info:eu-repo/semantics/article
Formtum:
text
Azonost:
Kincses, Áron and Tóth, Géza (2014) GRAVITÁCIÓS ANALÓGIÁN ALAPULÓ ELÉRHETŐSÉGI MODELLEK: ELMÉLET ÉS GYAKORLAT. 1. rész. Közlekedéstudományi Szemle, 64 (5). pp. 4-17.
Kapcsolat: