NDA
Bejelentkezs
Kapcsolat
GRAVITÁCIÓS ANALÓGIÁN ALAPULÓ ELÉRHETŐSÉGI MODELLEK: ELMÉLET ÉS GYAKORLAT. 1. rész |
Tartalom: | http://real.mtak.hu/14849/ |
---|---|
Archvum: | MTA Knyvtr |
Gyjtemny: |
Status = Published
Type = Article |
Cm: |
GRAVITÁCIÓS ANALÓGIÁN ALAPULÓ ELÉRHETŐSÉGI MODELLEK: ELMÉLET ÉS GYAKORLAT. 1. rész
|
Ltrehoz: |
Kincses, Áron
Tóth, Géza
|
Dtum: |
2014
|
Tma: |
G Geography (General) / Földrajz általában
GF Human ecology. Anthropogeography / gazdasági-társadalmi földrajz
TE Highway engineering. Roads and pavements / közlekedésmérnöki, útépítési technika
|
Tartalmi lers: |
Az elérhetőségi modellek leggyakrabban alkalmazott típusai gravitációs analógián alapulnak. Ezekben a modellekben a kutatók különböző típusú ellenállási tényezőket használnak, de mélyebben ritkán indokolják meg azt, hogy miért éppen az adott típust választották a konkrét kutatáshoz. A másik probléma az ilyen típusú elemzésekkel az, hogy a szerzők sok esetben azt sem írják le pontosan, hogy az adott, kiválasztott modell esetén hogyan határozzák meg a számításokhoz használt konkrét konstansokat. Így az eredmények csak korlátozottan fogadhatók el, hiszen azok az olvasó számára nem reprodukálhatók. Végül egy további fontos problémának tartjuk azt, hogy a modellek eredményét ritkán szembesítik a valós (például forgalmi) adatokkal, így az sem derül ki a számításokból, mi történne,, ha egy másik modellt alkalmazna az elemző. Tanulmányunkban igyekeztünk összegyűjteni a leggyakrabban használt modelleket, ellenállási tényezőket megvilágítva a használhatóságuk lehetőségeit és korlátait konkrét magyarországi példákon keresztül.
|
Nyelv: |
magyar
|
Tpus: |
Article
PeerReviewed
info:eu-repo/semantics/article
|
Formtum: |
text
|
Azonost: |
Kincses, Áron and Tóth, Géza (2014) GRAVITÁCIÓS ANALÓGIÁN ALAPULÓ ELÉRHETŐSÉGI MODELLEK: ELMÉLET ÉS GYAKORLAT. 1. rész. Közlekedéstudományi Szemle, 64 (5). pp. 4-17.
|
Kapcsolat: |