NDA
Bejelentkezs
Kapcsolat
Valójában milyen is a "könnyed operett-stílus"? |
Tartalom: | http://real.mtak.hu/32352/ |
---|---|
Archvum: | MTA Knyvtr |
Gyjtemny: |
Status = Published
Type = Book Section |
Cm: |
Valójában milyen is a "könnyed operett-stílus"?
|
Ltrehoz: |
Szabó, Ferenc János
|
Kzremkd: |
Ignácz, Ádám
|
Kiad: |
Rózsavölgyi és Társa
|
Dtum: |
2015
|
Tma: |
M10 Theory and philosophy of music / zeneelmélet, muzikológia
M11 Kinds of music / zenei műfajok
|
Tartalmi lers: |
Lehár Ferenc Das Fürstenkind című operettjének operaházi bemutatóját nagy vihart kavaró cikk előzte meg, melyben Hubay Jenő élénken támadta az Operaház vezetőségét az operett műfajának repertoárra vétele miatt. Cikkében a jó ízlés nevében szót emelt az ellen is, hogy az Operaház legjobb művészeinek tehetségét a könnyű műfajra pazarolja. Nem kérdéses, hogy az operett más előadói stílust igényel, mint az opera. A szakirodalomban azonban nem találni egyértelmű leírást arra nézve, hogyan énekeltek, illetve hogyan adtak elő operettet a századelőn. Ez azért is meglepő, mert a magyar operett egyik legfontosabb korszakából, a 20. század első másfél évtizedéből már nagy mennyiségű operett-hanglemez maradt az utókorra. A színészi játékról pedig a korai magyar hangosfilmek részletei szolgálhatnak forrásként. Tanulmányomban a 20. század első évtizedeiben készült hangfelvételek, valamint korai filmfelvételek alapján mutatom be a századelő budapesti operett-előadásmódjának sajátosságait.
|
Nyelv: |
magyar
|
Tpus: |
Book Section
PeerReviewed
info:eu-repo/semantics/bookPart
|
Formtum: |
text
|
Azonost: |
Szabó, Ferenc János (2015) Valójában milyen is a "könnyed operett-stílus"? In: Műfajok, stílusok, szubkultúrák. Tanulmányok a magyar populáris zenéről. Rózsavölgyi és Társa, Budapest, pp. 41-56. ISBN 978-615-80071-4-6
|
Kapcsolat: |