Ugrs a tartalomhoz

 

Valójában milyen is a "könnyed operett-stílus"?

  • Metaadatok
Tartalom: http://real.mtak.hu/32352/
Archvum: MTA Knyvtr
Gyjtemny: Status = Published


Type = Book Section
Cm:
Valójában milyen is a "könnyed operett-stílus"?
Ltrehoz:
Szabó, Ferenc János
Kzremkd:
Ignácz, Ádám
Kiad:
Rózsavölgyi és Társa
Dtum:
2015
Tma:
M10 Theory and philosophy of music / zeneelmélet, muzikológia
M11 Kinds of music / zenei műfajok
Tartalmi lers:
Lehár Ferenc Das Fürstenkind című operettjének operaházi bemutatóját nagy vihart kavaró cikk előzte meg, melyben Hubay Jenő élénken támadta az Operaház vezetőségét az operett műfajának repertoárra vétele miatt. Cikkében a jó ízlés nevében szót emelt az ellen is, hogy az Operaház legjobb művészeinek tehetségét a könnyű műfajra pazarolja. Nem kérdéses, hogy az operett más előadói stílust igényel, mint az opera. A szakirodalomban azonban nem találni egyértelmű leírást arra nézve, hogyan énekeltek, illetve hogyan adtak elő operettet a századelőn. Ez azért is meglepő, mert a magyar operett egyik legfontosabb korszakából, a 20. század első másfél évtizedéből már nagy mennyiségű operett-hanglemez maradt az utókorra. A színészi játékról pedig a korai magyar hangosfilmek részletei szolgálhatnak forrásként. Tanulmányomban a 20. század első évtizedeiben készült hangfelvételek, valamint korai filmfelvételek alapján mutatom be a századelő budapesti operett-előadásmódjának sajátosságait.
Nyelv:
magyar
Tpus:
Book Section
PeerReviewed
info:eu-repo/semantics/bookPart
Formtum:
text
Azonost:
Szabó, Ferenc János (2015) Valójában milyen is a "könnyed operett-stílus"? In: Műfajok, stílusok, szubkultúrák. Tanulmányok a magyar populáris zenéről. Rózsavölgyi és Társa, Budapest, pp. 41-56. ISBN 978-615-80071-4-6
Kapcsolat: