NDA
Bejelentkezés
Kapcsolat
A városmarketing és a gazdasági szerkezetváltás összefüggései Manchesterben = City marketing in the context of economic restructuring in Manchester |
Tartalom: | http://real.mtak.hu/32350/ |
---|---|
Archívum: | MTA Könyvtár |
Gyûjtemény: |
Status = Published
Type = Article |
Cím: |
A városmarketing és a gazdasági szerkezetváltás összefüggései Manchesterben = City marketing in the context of economic restructuring in Manchester
|
Létrehozó: |
Nagy, A. Júlia
|
Kiadó: |
MTA Közgazdasági és Regionális Tudományi Kutatóközpont Regionális Kutatások Intézete
|
Dátum: |
2015-12-01
|
Téma: |
GF1 Settlement geography / településföldrajz
HD21 Regional economics / regionális gazdaság
|
Tartalmi leírás: |
Annak ellenére, hogy a településmarketing vagy városmarketing egy aránylag új kutatási téma a tudományos világban, éveken át alkalmazták helyek, városok vagy akár nemzetek promotálására és fejlesztésére. A városmarketing az 1980-as évektÅ‘l kezdÅ‘dÅ‘en került elÅ‘térbe, amikor a gyáripar hanyatlását követÅ‘en új gazdasági tevékenységek jelentek meg, módosultak a városfejlesztés lehetÅ‘ségei és a települések adottságai a versenyképesség mozgatóerejévé váltak. Ennek következtében a városmarketing nagyobb jelentÅ‘séget kapott és jelenleg már fontos részét képezi a városfejlesztési politikáknak és városmenedzsmentnek. De hogyan is történik a városmarketing a gyakorlatban? A folyamat jól észlelhetÅ‘, fÅ‘leg a volt ipari városok esetében, ahol gyakori törekvések irányulnak az elvesztett, hagyományos ipari tevékenységek okozta hátrányok megoldására, befektetések vonzása és a turizmus fejlesztése által. Egy klasszikus példa erre a folyamatra az Egyesült Királyság egyik legnagyobb városa, Manchester. A tanulmány röviden bemutatja a városmarketing elméleti hátterét, ennek szerepét a településfejlesztésben. A cikk ezután a városmarketing szerepét, eszközeit és megvalósÃtását vizsgálja Nagy-Manchester városrégióban. Mindezt a városvezetésben és a városmarketingben részt vevÅ‘ szereplÅ‘kkel készÃtett mélyinterjú-sorozat eredményeivel vetem össze. A kutatásból kiderül, hogy a városrégió szintje nehézségeket okoz az egységes márka kialakÃtásában, a helyi márkázás szempontjából töredezett városfejlesztés észlelhetÅ‘.
|
Nyelv: |
magyar
|
Típus: |
Article
NonPeerReviewed
info:eu-repo/semantics/article
|
Formátum: |
text
|
Azonosító: |
Nagy, A. Júlia (2015) A városmarketing és a gazdasági szerkezetváltás összefüggései Manchesterben = City marketing in the context of economic restructuring in Manchester. Tér és Társadalom, 29 (4). pp. 97-116. ISSN 2062-9923
|
Kapcsolat: | |
Létrehozó: |
cc_by_nc_nd
|