Ugrás a tartalomhoz

 

Az együttműködés lehetőségeiről és feltételeiről a tanulásmenedzselő rendszerek esetében.

  • Metaadatok
Tartalom: http://real.mtak.hu/30978/
Archívum: MTA Könyvtár
Gyűjtemény: Status = Published


Type = Article
Cím:
Az együttműködés lehetőségeiről és feltételeiről a tanulásmenedzselő rendszerek esetében.
Létrehozó:
Tóth, János
Dátum:
2015
Téma:
L11 Teaching methods / oktatásmódszertan
ZA4050 Electronic information resources / elektronikus információforrások
Tartalmi leírás:
A tanulmányban a tanár-diák együttműködés szempontjából
elemezzük a tanulásmenedzselő rendszerekben (Learning
Management System, LMS) és specifikusan a CooSpace-ben rejlő
lehetőségeket. Az elemzés során megvizsgáljuk a Web 2.0-ás
tanulásmenedzselő rendszerek kialakulásának technológiai és
nem-technológiai hátterét, hogy azonosítsuk azokat a
célkitűzéseket
és mögöttes elképzeléseket, amelyek megvalósulásának ezek a
rendszerek tekinthetőek. Célul tűztük ki továbbá olyan
kérdések
megfogalmazását, melyek megválaszolása segítheti a
tanulásmenedzselő rendszerek funkcióinak kielégítő pontosságú
konceptualizálását a kommunikációtudományok területén. Ehhez
szükséges volt megvizsgálni azokat a kompetenciákat, melyek
megléte
mind oktatói, mint pedig hallgatói részről elengedhetetlen
feltétele
ezen rendszerek standard és perszonalizált változatainak
használatához. Az eredmények azt mutatják, hogy ezek a
kompetenciák szorosan kapcsolódnak az autonómia személyi és
közösségi fogalmához, és egyúttal ezen rendszerek ideális
továbbfejlesztési irányát is nagymértékben meghatározzák.
Típus:
Article
PeerReviewed
Formátum:
text
Azonosító:
Tóth, János (2015) Az együttműködés lehetőségeiről és feltételeiről a tanulásmenedzselő rendszerek esetében. ISKOLAKULTÚRA, 25 (12). pp. 56-67. ISSN 1215-5233
Kapcsolat: