Ugrás a tartalomhoz

 

Az önszabályozott tanulás pedagógiai jelentősége

  • Metaadatok
Tartalom: http://real.mtak.hu/28312/
Archívum: MTA Könyvtár
Gyűjtemény: Status = Published







Type = Book Section
Cím:
Az önszabályozott tanulás pedagógiai jelentősége
Létrehozó:
D. Molnár, Éva
Közreműködő:
Benedek , András
Golnhofer, Erzsébet
Dátum:
2014
Téma:
L1 Education (General) / oktatás általában
L10 School organization / iskolaszervezet
L11 Teaching methods / oktatásmódszertan
LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata
LB1501 Primary Education / alapfokú oktatás
LB1603 Secondary Education. High schools / középfokú oktatás
LB2300 Higher Education / felsőoktatás
Tartalmi leírás:
A tanulmány az önszabályozott tanulással kapcsolatos legfontosabb fogalmakat
ismerteti; az önszabályozás, majd az önszabályozott tanulás fogalmát értelmezi.
Bemutatja az önszabályozott tanulás életkori változásait, hazai és nemzetközi
vizsgálatokban mutatott eredményeit, az iskolai teljesítménnyel kapcsolatos öszszefüggését,
és végül fejlesztésének lehetőségeit veszi számba. Az eredmények
szerint a jó önszabályozó tanulók magas önhatékonysággal rendelkeznek, értékes
tanulási célokat fogalmaznak meg, saját tudásuk és képességeik fejlesztését tartják
szem előtt, illetve hatékony és változatos tanulási és metakognitív stratégiákat
alkalmaznak tanulásuk során. Az önszabályozó tanulók hatékonyabbak és sikeresebbek
az iskolában, jobb tanulmányi eredménnyel rendelkeznek, mint azok,
akik nem képesek tanulásuk önszabályozására. Az is kiderült, hogy a fejlesztő
beavatkozás eredményes, hiszen a fejlesztő program hatására a tanulók önszabályozása
szignifikánsan fejlődött.
Típus:
Book Section
PeerReviewed
Formátum:
text
Azonosító:
D. Molnár, Éva (2014) Az önszabályozott tanulás pedagógiai jelentősége. In: Tanulmányok a neveléstudomány köréből, 2013. Tanulás és környezete. MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság, Budapest, pp. 29-54. ISBN 978-963-508-751-8
Kapcsolat: