NDA
Bejelentkezés
Kapcsolat
Az önszabályozott tanulás pedagógiai jelentősége |
Tartalom: | http://real.mtak.hu/28312/ |
---|---|
Archívum: | MTA Könyvtár |
Gyűjtemény: |
Status = Published
Type = Book Section |
Cím: |
Az önszabályozott tanulás pedagógiai jelentősége
|
Létrehozó: |
D. Molnár, Éva
|
Közreműködő: |
Benedek , András
Golnhofer, Erzsébet
|
Dátum: |
2014
|
Téma: |
L1 Education (General) / oktatás általában
L10 School organization / iskolaszervezet
L11 Teaching methods / oktatásmódszertan
LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata
LB1501 Primary Education / alapfokú oktatás
LB1603 Secondary Education. High schools / középfokú oktatás
LB2300 Higher Education / felsőoktatás
|
Tartalmi leírás: |
A tanulmány az önszabályozott tanulással kapcsolatos legfontosabb fogalmakat
ismerteti; az önszabályozás, majd az önszabályozott tanulás fogalmát értelmezi. Bemutatja az önszabályozott tanulás életkori változásait, hazai és nemzetközi vizsgálatokban mutatott eredményeit, az iskolai teljesítménnyel kapcsolatos öszszefüggését, és végül fejlesztésének lehetőségeit veszi számba. Az eredmények szerint a jó önszabályozó tanulók magas önhatékonysággal rendelkeznek, értékes tanulási célokat fogalmaznak meg, saját tudásuk és képességeik fejlesztését tartják szem előtt, illetve hatékony és változatos tanulási és metakognitív stratégiákat alkalmaznak tanulásuk során. Az önszabályozó tanulók hatékonyabbak és sikeresebbek az iskolában, jobb tanulmányi eredménnyel rendelkeznek, mint azok, akik nem képesek tanulásuk önszabályozására. Az is kiderült, hogy a fejlesztő beavatkozás eredményes, hiszen a fejlesztő program hatására a tanulók önszabályozása szignifikánsan fejlődött. |
Típus: |
Book Section
PeerReviewed
|
Formátum: |
text
|
Azonosító: |
D. Molnár, Éva (2014) Az önszabályozott tanulás pedagógiai jelentősége. In: Tanulmányok a neveléstudomány köréből, 2013. Tanulás és környezete. MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság, Budapest, pp. 29-54. ISBN 978-963-508-751-8
|
Kapcsolat: |