Ugrás a tartalomhoz

 

Tudatos fejlődés. Az önszabályozott tanulás elmélete és gyakorlata

  • Metaadatok
Tartalom: http://real.mtak.hu/28303/
Archívum: MTA Könyvtár
Gyűjtemény: Status = Published





Type = Book
Cím:
Tudatos fejlődés. Az önszabályozott tanulás elmélete és gyakorlata
Létrehozó:
D. Molnár, Éva
Közreműködő:
Vajda, Lőrinc
Tárnok , Irén
Dátum:
2013
Téma:
L1 Education (General) / oktatás általában
L11 Teaching methods / oktatásmódszertan
LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata
LB1501 Primary Education / alapfokú oktatás
LB1603 Secondary Education. High schools / középfokú oktatás
Tartalmi leírás:
A legtöbb embernek van valamilyen elképzelése a tanulásról, ami főként saját tapasztalatából ered. Azonban a tanulással töltött idő nem jelenti azt, hogy mindenki egyformán tud tanulni. A hatékony tanulás egyik fontos feltétele az önszabályozás, ami megfelelő tanulási stratégiák és motívumok elsajátítását, alkalmazását jelenti.
A szerző az SZTE Neveléstudományi Intézetének adjunktusa, könyvében több mint egy évtizedes kutatómunkáját foglalja össze. Áttekintést nyújt a téma legfontosabb nemzetközi modelljeiről, szintetizálja az önszabályozás és a tanulás pszichológiai és pedagógiai megközelítéseit. Széles életkori skálát átölelő empirikus vizsgálatai alapján bemutatja az önszabályozott tanulás mérési lehetőségeit, fejlődési ütemét. Részletesen ismertet egy nemzetközi modelleken alapuló, saját kidolgozású fejlesztőprogramot, ami egyedülálló nemcsak hazai, hanem nemzetközi viszonylatban is. A kutatások és a fejlesztés eredményei azt bizonyítják, hogy szükséges az önszabályozott tanulás célzott fejlesztése, hiszen az iskolában eltöltött évek nem kedveznek a tanulás iránti motiváció fenntartásának, és beavatkozás hiányában már egy tanév alatt is csökkenhet az önszabályozott tanulás.
A könyv elsősorban a tanulással foglalkozó kutatók, gyakorlati szakemberek, pedagógusok számára nyújt segítséget, ám témája miatt szélesebb olvasóközönség számára is hasznos lehet.
Típus:
Book
PeerReviewed
Formátum:
text
Azonosító:
D. Molnár, Éva (2013) Tudatos fejlődés. Az önszabályozott tanulás elmélete és gyakorlata. Akadémiai Kiadó, Budapest. ISBN 978 963 05 9400 4
Kapcsolat: