Ugrs a tartalomhoz

 

Enyhén értelmi fogyatékos gyermekeket integráló „jó” és „rossz” közösségek összehasonlítása

  • Metaadatok
Tartalom: http://real.mtak.hu/28067/
Archvum: MTA Knyvtr
Gyjtemny: Status = Published



Type = Article
Cm:
Enyhén értelmi fogyatékos gyermekeket integráló „jó” és „rossz” közösségek összehasonlítása
Ltrehoz:
Szekeresné Herbai, Erika
Szekeres, Ágota
Kiad:
Magyar Gyógypedagógusok Egyesülete
Dtum:
2016
Tma:
BF21 Applied psychology / alkalmazott pszichológia
LB1501 Primary Education / alapfokú oktatás
LC Special aspects of education / speciális oktatási formák
Tartalmi lers:
Tanulmányunkban az enyhén értelmi fogyatékos gyermekeket integráló, szociometriai mutatóik alapján “jó” és “rossz” közösségnek számító osztályok (24 osztály) összehasonlító elemzésével a szociális integrációt elősegítő, illetve nehezítő feltételek, csoportszerkezeti sajátosságok megragadására törekedtünk.
Az eredményekből kiderült, hogy az integrált gyermekek beilleszkedése általában sikeresnek mondható, társas pozíciójuk – különösen 4. osztályban - nem mutat eltérést a többségi gyermekekéhez képest. Megállapítható továbbá, hogy az alacsonyabb osztálylétszám nem garancia a kapcsolatok alakulására, nem biztosít hatékonyabb integrálódást. Végül a vizsgált osztályok szociogramjainak szerkezete egyértelművé tette a jó és rossz közösségek közti különbségeket: jól látható, egymástól jelentősen eltérő szerkezeti struktúrák jellemzik őket.
Nyelv:
magyar
Tpus:
Article
PeerReviewed
info:eu-repo/semantics/article
Formtum:
text
Azonost:
Szekeresné Herbai, Erika and Szekeres, Ágota (2016) Enyhén értelmi fogyatékos gyermekeket integráló „jó” és „rossz” közösségek összehasonlítása. GYÓGYPEDAGÓGIAI SZEMLE (3). pp. 149-167. ISSN 0133-1108
Kapcsolat: