NDA
Bejelentkezés
Kapcsolat
A minőség fokozódó szerepe a vállalatok piaci érvényesülésében 3. rész: ISO rendszer bevezetésének tapasztalatai nyílászárókat gyártó cégnél |
Tartalom: | http://epa.oszk.hu/02300/02321/00025/pdf/EPA02321_Faipar_... |
---|---|
Archívum: | MTA Könyvtár |
Gyűjtemény: |
Status = Published
Type = Article |
Cím: |
A minőség fokozódó szerepe a vállalatok piaci érvényesülésében 3. rész: ISO rendszer bevezetésének tapasztalatai nyílászárókat gyártó cégnél
|
Létrehozó: |
Horváthné Hoszpodár, Katalin
|
Dátum: |
2009
|
Téma: |
TS10 Timber and woodworking industry / faipar
|
Tartalmi leírás: |
A három részb?l álló cikksorozat els? része a min?ségügy fontosságára, a min?ség fokozódó szerepé-
re hívta fel a figyelmet. A cikksorozat második része a min?ségügy szabványosításának jelent?ségét az ISO 9000-es szabványcsalád céljain és törekvésein keresztül hangsúlyozta. A nyílászárókat gyártó üzem ISO 9001:2000-es rendszer bevezetési tapasztalata- it a cikksorozat harmadik része foglalja össze, rávilágítva arra, hogy a kisvállalkozások ka- tegóriájába tartozó cégek esetében sem számít megfizethetetlennek egy min?ségügyi rend- szer kiépítése. Az ISO min?ségügyi rendszer követelményeinek pontos ismeretében egy cég ? méretét?l függetlenül ? tevékenységeihez és sajátosságaihoz jól illeszked? min?ségügyi rend- szert tud kialakítani, mivel a szabvány a szabályozandó területeket, feladatokat ugyan pontosan megadja, de a ?hogyan? meghatározásában szabad kezet enged. A 3. részben feldolgozott esetta- nulmány ennek egy gyakorlati megvalósulását mutatja be, építve a cikksorozat megel?z? részeinek elméleti ismeretanyagára. A vizsgált ISO min?ségügyi rendszer gyenge pontjainak feltárása lehe- t?vé tette, hogy javaslatokat lehessen megfogalmazni a magasabb min?ségi szint felé történ? el- mozdulás irányába, amelyek egyértelm?en a m?ködési rendszer fejl?dését, fejlesztését szolgálják. A min?ségügyi rendszerkiépítés bemutatásával az volt az alapvet? cél, hogy a példa alapján felhívja a figyelmet a min?ségügyi rendszerkiépítés gyakorlati fontosságára, kritériumok szerinti tanúsításának jelent?ségére. |
Típus: |
Article
PeerReviewed
|
Formátum: |
text
|
Azonosító: |
Horváthné Hoszpodár, Katalin (2009) A minőség fokozódó szerepe a vállalatok piaci érvényesülésében 3. rész: ISO rendszer bevezetésének tapasztalatai nyílászárókat gyártó cégnél. FAIPAR, 57 (3-4). pp. 30-39. ISSN 0014-6897
|
Kapcsolat: |