Ugrás a tartalomhoz

 

Számítógépes játékok térképei

  • Metaadatok
Tartalom: http://real.mtak.hu/5500/
Archívum: MTA Könyvtár
Gyűjtemény: Status = Published


Type = Article
Cím:
Számítógépes játékok térképei
Létrehozó:
Katona, Zoltán
Zentai, László
Kiadó:
Magyar Földmérési, Térképészeti és Távérzékelési Társaság
Dátum:
2003
Téma:
GA Mathematical geography. Cartography / földméréstan, geodézia, térképészet
QA75 Electronic computers. Computer science / számítástechnika, számítógéptudomány
Tartalmi leírás:
A számítógépes játékok ma a szoftverpiac jelentős
szereplői, sőt egyes számítógépes perifériák
esetében a hardverpiacra is jelentős hatást gyakorolnak
(grafikus kártya, hangkártya). A játékszoftverek
jelentőségét mutatja az is, hogy a nyugati
országokban és Japánban rendkívüli népszerűségre
tettek szert az ún. játékkonzolok (pl. Nintendo,
PlayStation, GameBoy, Microsoft X-Box),
melyek tulajdonképpen olyan átalakított személyi
számítógépek, amelyek csak az adott rendszerre
optimalizált játékok futtatására képesek. Ma már
az ismertebb számítógépes játékok többféle platformon
is hozzáférhetők (PC, Mac, játékkonzol).
Az elmúlt két évtized alatt sokféle témájú számítógépes
játék készült, melyekben a legkülönfélébb
térképekkel, térképszerű ábrázolásokkal lehetett
találkozni. Ezek kartográfiai célú vizsgálata
egyelőre még nem történt meg. A számítógépes
játékokban gyakran szerepelnek térképek vagy
térképszerű ábrázolások. Azonban ezek jellege, alkalmazása, kidolgozottsága erősen változó, és
nagyban kötődik a játék kategóriájához.
Típus:
Article
PeerReviewed
Formátum:
text
Azonosító:
Katona, Zoltán and Zentai, László (2003) Számítógépes játékok térképei. GEODÉZIA ÉS KARTOGRÁFIA, 55 (8). pp. 21-26. ISSN 0016-7118
Kapcsolat: