NDA
Bejelentkezés
Kapcsolat
Számítógépes játékok térképei |
Tartalom: | http://real.mtak.hu/5500/ |
---|---|
Archívum: | MTA Könyvtár |
Gyűjtemény: |
Status = Published
Type = Article |
Cím: |
Számítógépes játékok térképei
|
Létrehozó: |
Katona, Zoltán
Zentai, László
|
Kiadó: |
Magyar Földmérési, Térképészeti és Távérzékelési Társaság
|
Dátum: |
2003
|
Téma: |
GA Mathematical geography. Cartography / földméréstan, geodézia, térképészet
QA75 Electronic computers. Computer science / számítástechnika, számítógéptudomány
|
Tartalmi leírás: |
A számítógépes játékok ma a szoftverpiac jelentős
szereplői, sőt egyes számítógépes perifériák esetében a hardverpiacra is jelentős hatást gyakorolnak (grafikus kártya, hangkártya). A játékszoftverek jelentőségét mutatja az is, hogy a nyugati országokban és Japánban rendkívüli népszerűségre tettek szert az ún. játékkonzolok (pl. Nintendo, PlayStation, GameBoy, Microsoft X-Box), melyek tulajdonképpen olyan átalakított személyi számítógépek, amelyek csak az adott rendszerre optimalizált játékok futtatására képesek. Ma már az ismertebb számítógépes játékok többféle platformon is hozzáférhetők (PC, Mac, játékkonzol). Az elmúlt két évtized alatt sokféle témájú számítógépes játék készült, melyekben a legkülönfélébb térképekkel, térképszerű ábrázolásokkal lehetett találkozni. Ezek kartográfiai célú vizsgálata egyelőre még nem történt meg. A számítógépes játékokban gyakran szerepelnek térképek vagy térképszerű ábrázolások. Azonban ezek jellege, alkalmazása, kidolgozottsága erősen változó, és nagyban kötődik a játék kategóriájához. |
Típus: |
Article
PeerReviewed
|
Formátum: |
text
|
Azonosító: |
Katona, Zoltán and Zentai, László (2003) Számítógépes játékok térképei. GEODÉZIA ÉS KARTOGRÁFIA, 55 (8). pp. 21-26. ISSN 0016-7118
|
Kapcsolat: |