NDA
Bejelentkezés
Kapcsolat
A hagyományos közlekedéstervezés mítoszai: (Magyar közlekedés-politikai koncepció környezetorientált értékrendben. II.) |
Tartalom: | http://real.mtak.hu/4516/ |
---|---|
Archívum: | MTA Könyvtár |
Gyűjtemény: |
Status = Published
Type = Article |
Cím: |
A hagyományos közlekedéstervezés mítoszai: (Magyar közlekedés-politikai koncepció környezetorientált értékrendben. II.)
|
Létrehozó: |
Fleischer, Tamás
|
Kiadó: |
Közlekedési Dokumentációs Kft.
|
Dátum: |
1995
|
Téma: |
GE Environmental Sciences / környezettudomány
HC2 Economic policy / gazdaságpolitika
HE1 Transportation / szállítás
|
Tartalmi leírás: |
Amikor a munkacsoport a környezet-orientált közlekedéspolitikai koncepció kidolgozásához hozzáfogott, egyik kiinduló elvként szögezte le, hogy a helyzet részeként tekinti azokat az elképzeléseket és gondolati mintákat is, amelyekkel a közlekedéstervez?i szakma a szükségesnek vélt megoldásokat illet?en rendelkezik, - hiszen ezek a mentális struktúrák is meghatározó er?vel befolyásolják a továbblépés
lehet?ségeit. Ebben a megközelítésben kívánja a cikk áttekinteni a közlekedéstervez?i szakma számos, sokszor tabuként, vagy megkérd?jelezhetetlen igazságként tekintett ? a szerz?k által mítosznak nevezett ? kiinduló elvét. (1) A mobilitás mítosza, (2) Az id?megtakarítás mítosza, (3) A tér-nyerés mítosza, (4) A fordítókorong mítosza, (5) A tranzit mítosza, (6) Az egyirányú utcák mítosza, (7) Az európai csatlakozás (infrastruktúrája) mítosza, (8) A növekv? igények mítosza, (9) A kevés pénz mítosza, (10) Az elmaradt fejlesztés mítosza, (11) A sugaras-gy?r?s rendszer mítosza, (12) A földalatti megoldás mítosza, (13) Az árutonna-kilométer mítosza, (14) A ?nem adunk fel vasutat? és a ?gazdaságtalan vonalak? mítoszai, (15) Az olcsó vízi közlekedés mítosza, (16) Az olcsó tömegközlekedés mítosza |
Típus: |
Article
PeerReviewed
|
Formátum: |
text
text
text
text
|
Azonosító: |
Fleischer, Tamás (1995) A hagyományos közlekedéstervezés mítoszai: (Magyar közlekedés-politikai koncepció környezetorientált értékrendben. II.). KÖZLEKEDÉSTUDOMÁNYI SZEMLE, 45 (11). pp. 385-392. ISSN 0023-4362
|
Kapcsolat: |