NDA
Bejelentkezés
Kapcsolat
Magyar közlekedéspolitikai koncepció környezetorientált értékrendben (I. rész) |
Tartalom: | http://real.mtak.hu/4515/ |
---|---|
Archívum: | MTA Könyvtár |
Gyűjtemény: |
Status = Published
Type = Article |
Cím: |
Magyar közlekedéspolitikai koncepció környezetorientált értékrendben (I. rész)
|
Létrehozó: |
Fleischer, Tamás
|
Kiadó: |
Közlekedési Dokumentációs Kft.
|
Dátum: |
1995
|
Téma: |
GE Environmental Sciences / környezettudomány
HC2 Economic policy / gazdaságpolitika
HE1 Transportation / szállítás
|
Tartalmi leírás: |
A téma el?zményeként két éve folyamatban volt, mintegy nyolcvan különböz? szakember bevonásával a magyar közlekedéspolitikai koncepció készítése.
A hivatalos közlekedéspolitika az ország számára felvázolt öt lehetséges politikai, gazdasági jöv?kép közül egyet, az Európához való sikeres csatlakozást tekintette kiindulásnak, és ehhez mozgósította a közlekedési eszköztárat. A hivatalos verzió kidolgozásával párhuzamosan felmerült a Közlekedési Minisztérium részér?l egy, a környezeti prioritásokat el?térbe helyez? változat kidolgozásának a szükségessége is. E vállalkozás célja tehát a megfogalmazott lehetséges jöv?-alternatívák közül egy másiknak, nevezetesen a környezet-orientált fejl?désnek mint értékprioritásnak a középpontba állítása volt. Miben tért el a kezdeményezés a ?hivatalos? közlekedéspolitikától? ? értelemszer?en eltér? értékprioritások vezérelték (környezetorientáció), ? nagyobb történelmi áttekintés volt indokolt a hosszú távú el?relátás érdekében, (struktúrák, hálózatok szerepe), ? a döntéshozói/közlekedéstervez?i gondolkodás aktuális helyzetének értékelését is a helyzetértékelés részének tekintette (szembesülés a mítoszokkal), ? a közlekedéspolitika, mint termék helyett a közlekedéspolitika megalkotásának társadalmi folyamatát kívánta a középpontba állítani (szakmai viták b?vül? körökben). |
Típus: |
Article
PeerReviewed
|
Formátum: |
text
|
Azonosító: |
Fleischer, Tamás (1995) Magyar közlekedéspolitikai koncepció környezetorientált értékrendben (I. rész). KÖZLEKEDÉSTUDOMÁNYI SZEMLE, 45 (10). pp. 345-355. ISSN 0023-4362
|
Kapcsolat: |