NDA
Bejelentkezés
Kapcsolat
A vasúti pályaudvarok új szerepe a kibővített Európai Unióban |
| Tartalom: | http://www.kulugyminiszterium.hu/NR/rdonlyres/1885616D-5B... |
|---|---|
| Archívum: | MTA Könyvtár |
| Gyűjtemény: |
Status = Published
Type = Article |
| Cím: |
A vasúti pályaudvarok új szerepe a kibővített Európai Unióban
|
| Létrehozó: |
Fleischer, Tamás
|
| Kiadó: |
Miniszterelnöki Hivatal Integrációs Stratégiai Munkacsoport, Külügyminisztérium
|
| Dátum: |
2006
|
| Téma: |
GF1 Settlement geography / településföldrajz
HE11 Transport of persons / személyszállítás
|
| Tartalmi leírás: |
Miközben a hazai közvélemény egyre inkább csak a MÁV problémáiról értesül, azt is gyakran halljuk, hogy Nyugat-Európában elindult a vasúti közlekedés reneszánsza. Mind a hanyatlás, mind a hanyatlással szembeállított újjászületés egyoldalú túlhangsúlyozása félreértésekre, sôt hibás következtetések levonására és hibás fejlesztési lépések megtételére teremt alkalmat. Az alábbiakban a szerző a vasúti hálózatok egyetlen elemének, a személypályaudvarok szerepkörének a változását vizsgálja meg részletesebben. Elôször röviden áttekinti, hogy az elmúlt másfél évszázadban hogyan változott a vasút, és ezen belül a pályaudvarok szerepe általában. Ezt követően a pályaudvarok két fontos funkcióját vizsgálja meg: a közlekedési csomóponti szerepen belül az intermodális csomópontok kialakulásának a jelentôségét húzva alá, míg a várossal való kapcsolatban a városi köztéri funkciók befogadásának fontosságát hangsúlyozva. A tendenciák leírását az itthonra (és általában az új uniós tagállamokra) érvényes tanulságok összefoglalása zárja.
|
| Típus: |
Article
PeerReviewed
|
| Formátum: |
application/pdf
|
| Azonosító: |
Fleischer, Tamás (2006) A vasúti pályaudvarok új szerepe a kibővített Európai Unióban. EURÓPAI TÜKÖR, 11 (5). pp. 53-63. ISSN 1416-6151
|
| Kapcsolat: |
