Ugrás a tartalomhoz

 

Közlekedéspolitika az Európai Unióban: az unió alkalmazkodása a globális folyamatokhoz

  • Metaadatok
Tartalom: http://www.uni-corvinus.hu/fileadmin/user_upload/hu/kozga...
Archívum: MTA Könyvtár
Gyűjtemény: Status = Published



Type = Article
Cím:
Közlekedéspolitika az Európai Unióban: az unió alkalmazkodása a globális folyamatokhoz
Létrehozó:
Fleischer, Tamás
Kiadó:
Budapesti Corvinus Egyetem
Dátum:
2008
Téma:
HC2 Economic policy / gazdaságpolitika
HE1 Transportation / szállítás
JN Political institutions (Europe) / politikai intézmények, államigazgatás, Európa
Tartalmi leírás:
Bár az Európai Közösségek korai szakaszában megfogalmazódik a közös közlekedéspolitika megteremtésének a célkit?zése, a gyakorlatban elszigetelt közlekedési résztevékenységek szabályozása jelenik csak meg, ahol az indítékot a versenypolitikai szempontból indokolatlan el?nyök kiiktatása jelenti. A nyolcvanas évekre a versenypolitikai intézményi tényez?kön túl felmerült a kontinentális méret?, régiók közötti átlapoló folyosók megteremtésének az igénye is. Ebben az id?szakban készült el az unió els? közlekedési Fehér Könyve, ?egységes hálózatot az egységes piachoz? jelmondattal, a tagországok közötti kapcsolatok szabályozási, intézményi és fizikai akadályainak a felszámolását tekintve f? feladatnak. A következ?, 2001-es Fehér Könyv határozott szemléletváltást jelentett a környezeti korlátok fokozott figyelembevételében.
F? törekvésként jelent meg benne a forgalom visszafogásának a követelménye, ezen belül is a közúti forgalom arányának a mérséklése. A 2001. évi Fehér Könyv 2006. évi felülvizsgálata jelent?s eltávolodást jelent a korábbi progresszív szemléletváltástól, amennyiben komoly visszarendez?dést és a célkit?zések átfogalmazását indítja el.
Típus:
Article
PeerReviewed
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
Fleischer, Tamás (2008) Közlekedéspolitika az Európai Unióban: az unió alkalmazkodása a globális folyamatokhoz. KÖZ-GAZDASÁG, 3 (4). pp. 95-106. ISSN 1788-0696
Kapcsolat: