NDA
Bejelentkezés
Kapcsolat
A távol-keleti kapcsolatok logisztikája és a Duna lehetséges szerepe |
Tartalom: | http://www.vki.hu/mt/mh-78.pdf |
---|---|
Archívum: | MTA Könyvtár |
Gyűjtemény: |
Status = Published
Type = Monograph |
Cím: |
A távol-keleti kapcsolatok logisztikája és a Duna lehetséges szerepe
|
Létrehozó: |
Fleischer, Tamás
|
Kiadó: |
MTA Világgazdasági Kutatóintézet
|
Dátum: |
2008
|
Téma: |
HE1 Transportation / szállítás
V1 Naval Science (General) / hajózás, hajóépítés általában
|
Tartalmi leírás: |
Az áruszállítások jövőbeli alakulására vonatkozóan a tanulmány háromféle, lényegesen különböző forgatókönyvvel számol.
(1) Az időfaktor szerepe felértékelődik, és vele a szárazföldi vasúti kapcsolat szerepe is. (2) Az időfaktor szerepe felértékelődik, és a hajózás képes ezt követni a maga megújulásával. (3) A globális környezeti tényezők szerepe felértékelődik, és a szállítási ráfordítások és kibocsátások elfogadhatatlanná teszik a jelenleg kialakult globális munkamegosztást. Összességében, a fenti összeállítás kevéssé bízik abban az egyszerű képletben, hogy a távol-keleti forgalom folyamatos növekedése valamennyi ma igénybe vett közlekedési csatorna számára hasonló arányú növekedést ígérne. A termelési szerkezet ma is látható változásai a közlekedés jelentős további növekedése esetén is mindenképpen komoly ésszerűsítést és súlypontátrendezést kívánnak, ami a tanulmány szerint a legnagyobb valószínűséggel a szárazföldi folyosók, és ezen belül is a vasúti kapcsolatok felértékelődését vonja maga után. Ennél is nagyobb esélye van annak a forgatókönyvnek, amely szerint a jelenlegi tendenciák alapján előre becsült további forgalomnövekedés hosszú távon nem következhet be, sőt az trendnek meg kell fordulnia, és a termelési szerkezet bizonyos visszarendeződésének (egyenletesebb földi eloszlásának) kell hosszabb távon kialakulnia. |
Típus: |
Monograph
NonPeerReviewed
|
Formátum: |
application/pdf
|
Azonosító: |
Fleischer, Tamás (2008) A távol-keleti kapcsolatok logisztikája és a Duna lehetséges szerepe. Project Report. MTA Világgazdasági Kutatóintézet, Budapest.
|
Kapcsolat: |