NDA
Bejelentkezés
Kapcsolat
Családon belüli kommunikáció és a referenciacsoport hatása egyszülős és teljes családokban |
Tartalom: | http://real.mtak.hu/2737/ |
---|---|
Archívum: | MTA Könyvtár |
Gyűjtemény: |
Status = Published
Type = Conference or Workshop Item |
Cím: |
Családon belüli kommunikáció és a referenciacsoport hatása egyszülős és teljes családokban
|
Létrehozó: |
Neulinger, Agnes
|
Dátum: |
2011
|
Téma: |
HM Sociology / társadalomkutatás
HQ The family. Marriage. Woman / család, házasság, nőpolitika
|
Tartalmi leírás: |
A társas környezet egyénre gyakorolt hatását széleskör?en tárgyalja többek között a szociológia, a pszichológia vagy a szociálpszichológia. De a terület kulcsfontosságú a marketing és azon belül a fogyasztói viselkedés megismerésének szempontjából is, hiszen a referenciacsoport befolyása abban is megnyilvánul, hogy a fogyasztók milyen vásárlási, fogyasztási döntéseket hoznak. A téma szakirodalma a referenciacsoport hatásának két típusát különbözteti meg: a normatív és az információs befolyás kategóriáit. Deutsch és Gerard (1955) szerint az infomációs befolyás abban jelenik meg, hogy ?az egyének a másoktól kapott információkat valósnak és hitelesnek észlelik?, a normatív befolyás pedig a társas környezet elvárását fejezi ki az egyén kívánt magatartására vonatkozóan.
Jelen kutatás a referenciacsoport befolyásának normatív és információs jellegét vizsgálja a családforma tükrében, Magyarországon. A vizsgálat az egyszül?s és teljes családokat hasonlítja össze a családon belüli kommunikáció és a referenciacsoport hatás megnyilvánulásának szempontjából. |
Típus: |
Conference or Workshop Item
NonPeerReviewed
|
Formátum: |
application/pdf
|
Azonosító: |
Neulinger, Agnes (2011) Családon belüli kommunikáció és a referenciacsoport hatása egyszülős és teljes családokban. In: Marketing Oktatók Klubja Konferencia, 2011. augusztus 29-30, Pécs.
|
Kapcsolat: |