Ugrás a tartalomhoz

 

Családon belüli kommunikáció és a referenciacsoport hatása egyszülős és teljes családokban

  • Metaadatok
Tartalom: http://real.mtak.hu/2737/
Archívum: MTA Könyvtár
Gyűjtemény: Status = Published


Type = Conference or Workshop Item
Cím:
Családon belüli kommunikáció és a referenciacsoport hatása egyszülős és teljes családokban
Létrehozó:
Neulinger, Agnes
Dátum:
2011
Téma:
HM Sociology / társadalomkutatás
HQ The family. Marriage. Woman / család, házasság, nőpolitika
Tartalmi leírás:
A társas környezet egyénre gyakorolt hatását széleskör?en tárgyalja többek között a szociológia, a pszichológia vagy a szociálpszichológia. De a terület kulcsfontosságú a marketing és azon belül a fogyasztói viselkedés megismerésének szempontjából is, hiszen a referenciacsoport befolyása abban is megnyilvánul, hogy a fogyasztók milyen vásárlási, fogyasztási döntéseket hoznak. A téma szakirodalma a referenciacsoport hatásának két típusát különbözteti meg: a normatív és az információs befolyás kategóriáit. Deutsch és Gerard (1955) szerint az infomációs befolyás abban jelenik meg, hogy ?az egyének a másoktól kapott információkat valósnak és hitelesnek észlelik?, a normatív befolyás pedig a társas környezet elvárását fejezi ki az egyén kívánt magatartására vonatkozóan.
Jelen kutatás a referenciacsoport befolyásának normatív és információs jellegét vizsgálja a családforma tükrében, Magyarországon. A vizsgálat az egyszül?s és teljes családokat hasonlítja össze a családon belüli kommunikáció és a referenciacsoport hatás megnyilvánulásának szempontjából.
Típus:
Conference or Workshop Item
NonPeerReviewed
Formátum:
application/pdf
Azonosító:
Neulinger, Agnes (2011) Családon belüli kommunikáció és a referenciacsoport hatása egyszülős és teljes családokban. In: Marketing Oktatók Klubja Konferencia, 2011. augusztus 29-30, Pécs.
Kapcsolat: