Ugrás a tartalomhoz

A magyarságtudományok önértelmezései

  • Metaadatok
Tartalom: http://mek.oszk.hu/07600/07689
Archívum: Magyar Elektronikus Könyvtár
Gyűjtemény: Irodalomtörténet, irodalomtudomány
Cím:
A magyarságtudományok önértelmezései
alcím: A doktoriskolák II. nemzetközi konferenciája, Budapest, 2008. augusztus 22-24.
egységesített cím: Magyarságtudományok önértelmezései
Létrehozó:
szerkeszt?: Dobos István
szerkeszt?: Bene Sándor
Kiadó:
kiadási hely: Budapest
NMTT
Dátum:
2009-12-04 (MEK-be való felvétel id?pontja)
2009-12-05 (HTML változat)
Téma:
Magyar irodalom története
magyarságkutatás
Irodalomtudomány általában
magyar irodalom története
irodalomtudomány
Tartalmi leírás:
tartalomjegyzék: Tartalom
Dobos István: El?szó
I. Magyarságkép a magyarságtudomány el?tt: a kollektív identitás kora újkori definíciói (teológia, politika, historiográfia, fikciós irodalom)
Halmágyi Miklós (Szegedi Tudományegyetem, Történettudományi Doktori Iskola)
Önazonosság és idegenfelfogás a korai magyar történetírásban és ennek európai összefüggései
Venásch Eszter (Károli Gáspár Református Egyetem, Irodalomtudományi Doktori Iskola)
Ellenségkép Méliusz Juhász Péter Apokalipszis-kommentárjában
Parádi Andrea (ELTE BTK Irodalomtudományi Doktori Iskola)
Széphistória és irodalomtudomány
Pénzes Tiborc Szabolcs (Károli Gáspár Református Egyetem, Irodalomtudományi Doktori Iskola)
Az erdélyi politikai diskurzus 1657-1662 közötti hiányának kivetülései két kortársi narrációban
Cziczka Katalin (Károli Gáspár Református Egyetem, Irodalomtudományi Doktori Iskola)
A Beniczky-hagyomány alakulása
Kránicz Gábor (Károli Gáspár Református Egyetem, Irodalomtudományi Doktori Iskola)
Közösségi és egyéni beszédmódok Bethlen Miklós Önéletírásában és Imádságoskönyvében
II. Nemzet és irodalom: a 20. század elejének paradigmaváltásai
Fleisz Katalin (Debreceni Egyetem, Irodalomtudományi Doktori Iskola)
Magyarság- és '48-as élmény Krúdy Gyula két regényében
Molnár Tamás (ELTE BTK, Irodalomtudományi Doktori Iskola)
"Szent kengyelfutók és gladiátorok": Ady Endre nemzetproblémára adott válaszai a század- és ezredfordulón
Németh Ákos (Pécsi Tudományegyetem, Irodalomtudományi Doktori Iskola)
"Magyar költ? ezerkilencszáztizenkilenc után": Kultusz, autográfia, irodalomtörténeti arc-adás: fejezetek a Babits-életm? két világháború közötti befogadástörténetéb?l
Bíró-Balogh Tamás (Szegedi Tudományegyetem, Irodalomtudományi Doktori Iskola)
A Vérz? Magyarország második kiadása: Kosztolányi "jelent?sen átdolgozott" irredenta antológiája
Liktor Katalin (Károli Gáspár Református Egyetem, Irodalomtudományi Doktori Iskola)
Reményik Sándor transzilvanizmusa
Váradi Ildikó (University of Jyväskylä, Doctoral School of Hungarian Studies)
A magyarság újradefiniálása Kodolányi János finnországi útirajzában
III. A magyarságtudomány elméleti kérdései: iskolák, módszerek, fordítás és fordíthatóság
Jablonczay Tímea (Pécsi Tudományegyetem, Irodalomtudományi Doktori Iskola - University of Jyväskylä, Doctoral School of Hungarian Studies)
Kísérlet modern magyar írón?k újrapozicionálására
Fenyvesi Kristóf (Pécsi Tudományegyetem, Irodalomtudományi Doktori Iskola - University of Jyväskylä, Doctoral School of Hungarian Studies)
Genealógia, kultúra, tudomány: az önmegfigyelés megfigyelése és a magyarságtudományok
Bodó Zsuzsanna (University of Helsinki, Department of Finno-Ugrian Studies)
A magyar népmesék fordításának kultúraspecifikus aspektusai
Kaszás Orsolya (University of Jyväskylä, Doctoral School of Hungarian Studies)
A küls? és bels? látásmód kutatói pozíciója: a Tóth Árpád-recepció megközelítése Uuno Kailas recepcióján keresztül
Mihálka Réka (ELTE BTK Irodalomtudományi Doktori Iskola)
Illesztési pontok: Tolnai Ottó drámáinak világ- és magyar irodalmi el?zményei
Dobri Imre (Pázmány Péter Katolikus Egyetem, Irodalomtudományi Doktori Iskola)
Kanonizáció és kolonizáció: Darvasi László német nyelv? recepciójának kanonizációs eljárásairól
IV. Elmélet és gyakorlat: a magyarságtudomány intézményei és oktatása
Brandt Györgyi (ELTE BTK, M?vel?déstörténeti Program)
Adalékok a berlini magyar tanszék megalapításának dokumentációjához
(a Geheimes Staatsarchiv Preussischer Kulturbesitz és az Universitätsarchiv der Humboldt-Universität zu Berlin levéltári anyagai alapján)
Pintér Borbála (ELTE BTK, Irodalomtudományi Doktori Iskola)
A tanár mint kánonképz?: Kemény Zsigmond taníthatósága a középiskolában, különös tekintettel a Ködképek a kedély láthatárán cím? regényre
Kiss Miklós (University of Jyväskylä, Doctoral School of Hungarian Studies)
A Nemzetközi Magyarságtudományi Társaság angol nyelv? honlapjának kialakítása
megjegyzés: javított változat
Nyelv:
magyar
Típus:
konferencia el?adás(ok)
Text (DCMIType)
Formátum:
text/html (IMT)
application/pdf (IMT)
application/rtf (IMT)
application/msword (IMT)
Azonosító:
példányazononosító: MEK-07689
978 963 87595 4 2 (PDF) (ISBN)
urn:nbn:hu-72553 (URI)
Kapcsolat:
Hagyományok és módszerek (http://mek.oszk.hu/05300/05349/)
Hungarológiai "alapszövegek” (http://www.nmtt.hu/szoveggyujt.html)
Hatalom és kultúra (http://mek.oszk.hu/04900/04927/)