Ugrás a tartalomhoz

Persistence effects in a dynamic discrete choice model

  • Metaadatok
Tartalom: http://mek.oszk.hu/05100/05100
Archívum: Magyar Elektronikus Könyvtár
Gyűjtemény: Matematika, geometria
Számítástechnika, hálózatok
Közgazdaságtan, gazdaság
Cím:
Persistence effects in a dynamic discrete choice model
alcím: Application to low-end computer servers
sorozatcím: M?helytanulmányok = Discussion papers
egységesített cím: Persistence effects in a dynamic discrete choice model
Létrehozó:
L?rincz Szabolcs
Kiadó:
kiadási hely: Budapest
Magyar Tudományos Akadémia Közgazdaságtudományi Intézet
Dátum:
2007-08-09 (MEK-be való felvétel id?pontja)
2005-11-01 (eredeti elektronikus kiadás)
Téma:
Alkalmazott matematika
döntéselmélet
Kereskedelem
fogyasztói magatartás
tartós fogyasztási cikk
Marketing, public relations
piac
Hardver, digitális eszközök
számítógép
Tartalmi leírás:
Kivonat: Abstract
The paper introduces preference persistence into a dynamic discrete choice
model of demand for durables. This persistence may arise, for example, when
the products can be categorized into a few number of formats, which involve
special knowledge, maintenance and upgrade. The standard optimal stopping
problem of when to buy a new product is completed by the upgrade problem:
customers who already have a product may choose to upgrade it, but this
upgrade is format specific. Hence, the expected future upgrade qualities
of different formats must be taken into account already at the purchase
decision of a new product.
The model is estimated on a data set of low-end computer servers, where
formats are represented by operating systems. For this application, the
model can be considered as a proxy of a computer network building customer
who cares not only about the likely future quality of the individual
computers, but also about the direction of evolution of the network. That
induces even stronger forward looking behavior than a simple optimal
stopping problem. The results suggest that the model is better able to
capture main tendencies in the segment than a static or a simple optimal
stopping model.
Összefoglaló
A cikk preferencia perzisztencia hatásokat vezet be egy dinamikus diszkrét
választási modellbe, amely tartós termékek iránti keresletet ír le. Ez a
perzisztencia akkor léphet fel például, amikor egy adott piac nagyszámú
differenciált terméke csoportosítható, mégpedig viszonylag kevés formátum
alapján: Egy adott formátum használata a vásárló speciális tudását igényli
annak "megtanulása", a termék karbantartása, fejlesztése (upgrade) útján.
A sztenderd optimális id?zítési probléma azt vizsgálja, hogy a vásárlónak
mikor érdemes egy új tartós terméket vennie. A modell ezt kiegészíti az
upgrade-problémával: Az a vásárló, aki már rendelkezik egy termékkel
upgradelheti azt - ez a fejlesztés azonban már formátum-függ?. Így már a
kezdeti vásárlási döntést is befolyásolják a különböz? formátumok különböz?
várható jöv?beli fejlesztési (upgradelési) lehet?ségei.
A modellt egy az egyszer?bb számítógép szerverekre vonatkozó adatbázison
becslem meg, a formátumokat az operációs rendszerek jelentik. Ebben
a példában a modell egy olyan számítógéphálózat-épít? döntéshozó
problémájaként értelmezhet?, aki nemcsak a rendszer egyes elemeinek
min?ségének alakulásával tör?dik, hanem a hálózat, mint egész fejl?désének
a dinamikájával is. Így a dinamika összetettebb, mint egy egyszer?
optimális id?zítési probléma esetén. Ezt a teljes modell empirikus
eredményei is alátámasztják a jobb részesedési dinamika el?rejelzések
által.
megjegyzés: Magyar nyelv? összefoglalóval.
Nyelv:
angol
Típus:
tanulmány(ok)
Text (DCMIType)
Formátum:
application/pdf (IMT)
Azonosító:
példányazononosító: MEK-05100
963 9588 52 0 (ISBN)
1785-377X (ISSN)
urn:nbn:hu-7638 (URI)
Forrás:
Kapcsolat:
Ambrus Attila, Rossella Argenziano: Network markets and consumer coordination (http://mek.oszk.hu/02200/02281/)
L?rincz Szabolcs: Reál üzleti ciklusok. Áttekintés (http://epa.oszk.hu/00000/00017/00062/pdf/)