NDA
Bejelentkezés
Kapcsolat
A jótékonyság vállalati stratégiája |
Tartalom: | http://mek.oszk.hu/02700/02713 |
---|---|
Archívum: | Magyar Elektronikus Könyvtár |
Gyűjtemény: |
Közgazdaságtan, gazdaság
Politika, államigazgatás |
Cím: |
A jótékonyság vállalati stratégiája
alcím:
Vállalati adományozás Magyarországon : Tanulmányok
sorozatcím:
Nonprofit kutatások
egységesített cím:
Jótékonyság vállalati stratégiája
|
Létrehozó: |
szerkesztő:
Kuti Éva
sorozatszerkesztő: Harsányi László
|
Dátum: |
beszerezve:
2005-05-04
|
Téma: |
Vállalatok
jótékonyság
Szociálpolitika
támogatás
Civil szervezetek
civil szervezet
vállalatok
|
Tartalmi leírás: |
tartalomjegyzék:
Tartalom
A sorozatszerkesztő előszava A szerkesztő bevezetője Harsányi Eszter - Révész Éva A vállalati adományozás modelljei és gyakorlata Bevezetés Történeti áttekintés Vállalati adományozás: elméletek és modellek A vállalati adományozás értelmezési keretei A vállalati adományozás hajtóerői és a kulturális beágyazottság szerepe A vállalatok társadalmi felelősségének Európai Uniós koncepciója (Corporate social responsibility) . 23 A vállalati adományozás: külföldi és hazai kutatások Vállalati adományozási szokások az Egyesült Államokban és Nagy-Britanniában Egyesült Államok Nagy-Britannia Vállalati adományozás kutatások a Cseh Köztársaságban és Bulgáriában Hazai kutatások Üzleti adományozás - a Civil Társadalom Fejlődéséért Alapítvány 1998-as kutatása Vállalati adományozás vizsgálata a "Versenyben a világgal" kutatási programban Üzleti etika és társadalmi felelősség Magyarországon - a Miskolci Egyetem 1998-as kutatása Konklúziók Irodalom Kuti Éva A magyarországi vállalatok társadalmi felelősségvállalása Bevezetés, kutatási kérdések és hipotézisek A fogalomhasználat és a kutatás módszere A vállalatok adományozási hajlandósága Miért nem ad, aki nem ad? Mire adna, aki adna? Milyen feltételekkel támogatnának a ma még nem adományozók? Kik azok az adományozók, és milyen támogatásokat osztanak? Aki ad, miért ad? A kapcsolatok létrehozása és fenntartása Összefoglalás, következtetések Irodalom Melléklet: Táblázatok Laki Mihály Szociális érzékenység és közéleti szerep. Magyar nagyvállalkozók az ezredfordulón Bevezetés A minta összeállításának szempontjai Teljesítmény Élet- és vállalkozástörténetek Tulajdonszerzés A tulajdon működtetése Mindennapos szembesülés a szociális problémákkal Felelősség a beosztottakért Kitérő: a szocializmus utáni időszak ellentmondásos hősei - a pionírok Közéleti szerep, a szociális gondoskodás a vállalaton belül, szponzorálás Irodalom Török Marianna Vállalati adományozás a hazai gyakorlatban Társadalmi felelősségvállalás - vállalati támogatás, adományozás Lehetséges vállalati érdekek Szponzoráció Jótékonyság, filantrópia Morális felelősségvállalás Hosszú távú "befektetés" Mit adnak a vállalatok? Adhatnak a vállalatok pénzadományokat Adhatnak a vállalatok szolgáltatásbeli adományokat Adhatnak a vállalatok ismertséget Adhatnak a vállalatok tárgyi adományokat, termékeket Adhatnak a vállalatok díjakat, ösztöndíjakat Adhatják a vállalatok munkatársak önkéntes munkáját Adhatják a vállalatok a dolgozóikhoz való hozzáférést Adhatják a vállalatok a vásárlóikhoz, fogyasztóikhoz, ügyfeleikhez való hozzáférést Adhatják a vállalatok az ügyhöz kapcsolódó marketinget Más vállalatokat (is) adományozásra serkenthetnek a vállalatok Más vállalatokat (is) adományozásra serkenthetnek vállalatok The corporate strategy of philanthropy Corporate donations in Hungary English summary megjegyzés:
Angol nyelvű összefoglalóval.
|
Nyelv: |
magyar
|
Típus: |
tanulmány(ok)
Text
(DCMIType)
|
Formátum: |
application/pdf
(IMT)
|
Azonosító: |
példányazononosító:
MEK-02713
urn:nbn:hu-4690
(URI)
|
Forrás: |
A jótékonyság vállalati stratégiája / szerk. Kuti Éva$Budapest : Nonprofit Kutatócsoport, 2005$(Nonprofit kutatások, ISSN 0866-6148 ; 13.)$ISBN 963 8139 15 3
|
Kapcsolat: |
Kuti Éva: Kinek a pénze? Kinek a döntése? (http://mek.oszk.hu/01200/01250/)
Berecz Anna: Jótékonyság kizárva (http://www.fn.hu/cikk.php?id=6&cid=11954)
Mit érdemes tudni az adományozóknak a nonprofit kutatásokról? (http://mek.oszk.hu/01100/01166/)
Mit érdemes tudni a nonprofit szervezeteknek a nonprofit kutatásokról? (http://mek.oszk.hu/01100/01168/)
Mikulás Gábor: A szponzorálás, mint lehetőség - szempontok mindkét oldalról (http://www.ki.oszk.hu/3k/valcikkek/valcikkek0205/mikulas.ht...)
Czike Klára, Kuti Éva: Önkéntesség, jótékonyság, társadalmi integráció (http://mek.oszk.hu/04300/04310/)
|