NDA
Bejelentkezés
Kapcsolat
Új út az oktatásban? |
Tartalom: | http://mek.oszk.hu/02500/02584 |
---|---|
Archívum: | Magyar Elektronikus Könyvtár |
Gyűjtemény: | Pedagógia, nevelés |
Cím: |
Új út az oktatásban?
alcím:
A távoktatás
egységesített cím:
Új út az oktatásban?
|
Létrehozó: |
Kovács Ilma
szerkesztő:
Varsányi Judit
szerkesztő:
Barka László
elektronikus szerkesztés: Elter András
|
Dátum: |
beszerezve:
2005-03-29
|
Téma: |
Pedagógiai módszerek
távoktatás
Informatika az oktatásban
oktatásügy
|
Tartalmi leírás: |
tartalomjegyzék:
Tartalom
1. rész: A témaválasztás üzenete A téma indoklása Kinek készült a monográfia? A távoktatás elterjedése és fejlődésének nemzetközi vonatkozásai A távoktatás helyzete magyarországon 2. rész: Tartalmi kérdések A távoktatás értelmezése Új szervezeti modell a hagyományos iskola helyett? Hogyan válaszol a távoktatás az új igényekre? 3. rész: A távoktatási rendszer A rendszer és a szervezet Új szervezeti modell a hagyományos iskola helyett? Hogyan válaszol a távoktatás az új igényekre? 4. rész: A tanuló és a távoktatás Új út a tanulásban? Ki és miért tanul távoktatással? Indokolt-e a tanulók számára "új utat" keresni? A sikerhez vezető út A tanuló nehézségei A távoktatás mint keret a távtanulónak A hagyományos és a távoktatásban részt vevő tanuló összehasonlítása Az önállóság mint előny és mint felelősség Mire van szükségem, ha a távoktatásban tanulóként akarok részt venni? A tanuló és a távoktatási központ munkatársai között kialakuló kapcsolatok Hogyan kezelik a felnőttek a távoktatási anyagokat? Mit tudunk a tanulóról? 5. rész: A tanító és a távoktatás A jövő tanítója Miért "más" a tanító a távoktatásban? A tanító régi és új tevékenységei A távoktató feladatkörei A távoktató "új" munkakörei Mi a közös a tanuló és a tanító számára a távoktatásban? 6. rész: Távoktatási eszközök és módszerek Milyen távoktatást szolgáló médiát tervezzünk? Nyomtatott tananyagok a távoktattásban A nem nyomtatott tananyagok a távoktatásban A nyomtatott és a nem nyomtatott eszközök viszonya Oktatólevelek Írásos útmutatók tutorok számára A levelezés és a levél a távoktatásban A feladatrendszer 7. rész: Távoktatási intézmények A távoktatási központ A forrásközpontok A könyvtár és a távoktatás 8. rész: A távoktatás és a jövő A távoktatás a jövőelőfutárai Az információs társadalom és a távoktatás Felhasznált irodalom Résumé - Une nouvelle voie dans l'enseignement? Summary - A new path in education? A szerző korábbi publikációiból Kivonat:
Summary
A New Path in Education? Nowadays distance education (DE) is no more an isolated or marginal form of education in Hungary, as is proven by the number and diversity of existing teaching programs. The role Hungary plays in the realization of international projects in the Central European region is not negligible either. This increasing number of DE schemes in Hungary has been accompanied by the development of teaching models applied in education in general. There is a tendency towards a more open pedagogy which includes the diffusion of multimedia. In this process DE constitutes a form of education with increasing potential which permits - adult/or non-adult students to rethink and to redefine their approach to knowledge, relying on autonomous apprenticeship assisted by new technologies (supports) and by tutors, - educators of today to begin to accustom themselves to and prepare for their new tasks: in the 21st century the acquisition of knowledge will not be done by the classical intervention of the educator. In spite of the above-mentioned signs of development, the present work is aimed at showing the most different aspects of traditional DE to Hungarian readers. It only "opens the door" towards what is really modern in the world of DE. Why? The author - a DE export in Hungary since the beginning of the 1970s - is convinced that analysis of the rather complex different factors and actors of the DE system may still be a novelty in the eyes of certain Hungarian readers, without speaking about supports and possible learning-process-aiding tools which are/will be offered by the new technologies. The reader of this monograph will very easily find the subject he/she is interested in: history; concepts, definitions and problems; the DE system; registered pupil/ student; educator/scheme developer/tutor; institutions; the future (8 parts). The author makes reading and orientation in her work easier by inserting a little column - on the right and on the left of the pages - indicating the plan of the given chapter. Otherwise, the question put in the title is not answered by the author, but by the reader. The author thinks that before a very large and forthcoming diffusion of the new technologies in distance education in Hungary, it is urgent that the participants - learners, teachers, managers, administrators - of this future education know the complexity of DE factors in general: political, institutional, organizational, pedagogical, methodological and media-related aspects. If the technological progress permits Hungarians wishing to benefit a standardized and mass distance education to build up their own educational program, the authorities and the institutions must be ready to provide them with a really open and "tailor-made" education. megjegyzés:
javított formátum
megjegyzés:
Francia és angol nyelvű összefoglalóval.
|
Nyelv: |
magyar
|
Típus: |
szakkönyv
Text
(DCMIType)
|
Formátum: |
application/pdf
(IMT)
application/rtf
(IMT)
application/msword
(IMT)
|
Azonosító: |
példányazononosító:
MEK-02584
urn:nbn:hu-4561
(URI)
|
Forrás: |
Új út az oktatásban? : A távoktatás / Kovács Ilma$Budapest : BKE Felsőokt. Koordinációs Iroda, 1996$ISBN 963 503 159 9
|
Kapcsolat: |
Kovács Ilma: A felsőoktatás és a távoktatás közeledése az ezredforduló Franciaországában (http://mek.oszk.hu/02400/02469/)
Távoktatás.lap (http://tavoktatas.lap.hu)
Kovács Ilma: Távoktatástól - távoktatásig (http://mek.oszk.hu/04500/04524/)
Kovács Ilma: Új út az oktatásban? : Az első magyar nyelvű távoktatási monográfia (http://www.lib.uni-corvinus.hu/pdf/tavoktatas.pdf)
|