NDA
Bejelentkezés
Kapcsolat
Why do (or do not) banks share customer information? |
Tartalom: | http://mek.oszk.hu/04400/04464 |
---|---|
Archívum: | Magyar Elektronikus Könyvtár |
Gyűjtemény: | Közgazdaságtan, gazdaság |
Cím: |
Why do (or do not) banks share customer information?
alcím:
A comparison of mature private credit markets and markets in transition
sorozatcím:
Műhelytanulmányok = Discussion papers
egységesített cím:
Why do (or do not) banks share customer information?
|
Létrehozó: |
Major Iván
|
Kiadó: |
kiadási hely:
Budapest
Magyar Tudományos Akadémia Közgazdaságtudományi Intézet
|
Dátum: |
beszerezve:
2007-01-25
|
Téma: |
Pénzügy, bankügy
bankügy
hitelügy
fizetőképesség
kockázat
bankkártya
|
Tartalmi leírás: |
Kivonat:
Abstract
Credit bureaus administering information sharing among lenders about customers reduce information asymmetry and should be key to modern credit markets. In contrast to former studies, we show that willingness to share information depends more on institutions and market concentration than on demand or other market characteristics such as, regional diversity or local monopolies. We show using infinite period models with strategic behavior that lenders’ interest to share information depends on market concentration and the type of information sharing arrangement. Sharing bad information only is the dominant strategy if banks think long-term. If banks are myopic no information sharing may occur. Összefoglaló Tanulmányomban a bankok - illetve általánosabban a hitel-nyújtók - közötti információ-megosztás és az információ-árazás kérdéseit elemzem a hitelkártya piacokon. Bár az információ-megosztás problémáit az utóbbi években számos szerző vizsgálta, az eredmények egyelőre igen kezdetlegesek. Írásom azonban nemcsak a hitelkártya-információk megosztására vonatkozik, következtetései annál jóval általánosabbak. Szemben a korábbi elemzésekkel bemutatom, hogy a hitelnyújtók hajlandóságát az ügyfeleikről rendelkezésükre álló információk megosztására elsősorban nem a keresleti oldali tényezők - tehát a vevők rezervációs árai, kockázatossága, vagy a piaci kereslet regionális eloszlása - befolyásolják, hanem a piaci intézmények és a kínálati oldal határozzák meg. Az elemzés alapját végtelen periódusú dinamikus programozási modellek képezik, amelyek felírásánál mind a hitelfelvevők, mind a hitelnyújtók oldalán stratégiai viselkedést tételezek fel. Az elemzés legfőbb eredménye az, hogy a hitelnyújtók domináns stratégiája a kockázatos ("rossz") ügyfelekről történő információ-megosztás és soha nem a teljes körű információ-megosztás. Ez azonban csak akkor igaz, ha a hitelnyújtók hosszú távú előrelátással rendelkeznek. Ha a hitelnyújtók "rövidlátók", domináns stratégiájuk az információ-megosztás elutasítása lesz, különösen akkor, ha a hitelnyújtók piaci részesedése egyenlőtlen. megjegyzés:
Magyar nyelvű összefoglalóval.
|
Nyelv: |
angol
|
Típus: |
tanulmány(ok)
Text
(DCMIType)
|
Formátum: |
application/pdf
(IMT)
|
Azonosító: |
példányazononosító:
MEK-04464
963 9588 72 5
(ISBN)
1785-377X
(ISSN)
urn:nbn:hu-6752
(URI)
|
Forrás: | |
Kapcsolat: |
Keszy-Harmath Zoltánné: A fizetési kártya üzletág Magyarországon (http://mek.oszk.hu/01500/01561/)
|