Ugrás a tartalomhoz

Why do (or do not) banks share customer information?

  • Metaadatok
Tartalom: http://mek.oszk.hu/04400/04464
Archívum: Magyar Elektronikus Könyvtár
Gyűjtemény: Közgazdaságtan, gazdaság
Cím:
Why do (or do not) banks share customer information?
alcím: A comparison of mature private credit markets and markets in transition
sorozatcím: Műhelytanulmányok = Discussion papers
egységesített cím: Why do (or do not) banks share customer information?
Létrehozó:
Major Iván
Kiadó:
kiadási hely: Budapest
Magyar Tudományos Akadémia Közgazdaságtudományi Intézet
Dátum:
beszerezve: 2007-01-25
Téma:
Pénzügy, bankügy
bankügy
hitelügy
fizetőképesség
kockázat
bankkártya
Tartalmi leírás:
Kivonat: Abstract
Credit bureaus administering information sharing among lenders about
customers reduce information asymmetry and should be key to modern credit
markets. In contrast to former studies, we show that willingness to share
information depends more on institutions and market concentration than on
demand or other market characteristics such as, regional diversity or local
monopolies. We show using infinite period models with strategic behavior
that lenders’ interest to share information depends on market concentration
and the type of information sharing arrangement. Sharing bad information
only is the dominant strategy if banks think long-term. If banks are myopic
no information sharing may occur.
Összefoglaló
Tanulmányomban a bankok - illetve általánosabban a hitel-nyújtók -
közötti információ-megosztás és az információ-árazás kérdéseit elemzem a
hitelkártya piacokon. Bár az információ-megosztás problémáit az utóbbi
években számos szerző vizsgálta, az eredmények egyelőre igen kezdetlegesek.
Írásom azonban nemcsak a hitelkártya-információk megosztására vonatkozik,
következtetései annál jóval általánosabbak. Szemben a korábbi elemzésekkel
bemutatom, hogy a hitelnyújtók hajlandóságát az ügyfeleikről rendelkezésükre
álló információk megosztására elsősorban nem a keresleti oldali tényezők -
tehát a vevők rezervációs árai, kockázatossága, vagy a piaci kereslet
regionális eloszlása - befolyásolják, hanem a piaci intézmények és a
kínálati oldal határozzák meg. Az elemzés alapját végtelen periódusú
dinamikus programozási modellek képezik, amelyek felírásánál mind a
hitelfelvevők, mind a hitelnyújtók oldalán stratégiai viselkedést tételezek
fel. Az elemzés legfőbb eredménye az, hogy a hitelnyújtók domináns
stratégiája a kockázatos ("rossz") ügyfelekről történő információ-megosztás
és soha nem a teljes körű információ-megosztás. Ez azonban csak
akkor igaz, ha a hitelnyújtók hosszú távú előrelátással rendelkeznek. Ha a
hitelnyújtók "rövidlátók", domináns stratégiájuk az információ-megosztás
elutasítása lesz, különösen akkor, ha a hitelnyújtók piaci részesedése
egyenlőtlen.
megjegyzés: Magyar nyelvű összefoglalóval.
Nyelv:
angol
Típus:
tanulmány(ok)
Text (DCMIType)
Formátum:
application/pdf (IMT)
Azonosító:
példányazononosító: MEK-04464
963 9588 72 5 (ISBN)
1785-377X (ISSN)
urn:nbn:hu-6752 (URI)
Forrás:
Kapcsolat:
Keszy-Harmath Zoltánné: A fizetési kártya üzletág Magyarországon (http://mek.oszk.hu/01500/01561/)