NDA
Bejelentkezés
Kapcsolat
Tizenkilencedik századi magyar neveléstani kézikönyvek gyermekszemlélete a gyermekkor történetére vonatkozó kutatások tükrében |
Tartalom: | http://mek.oszk.hu/01900/01933 |
---|---|
Archívum: | Magyar Elektronikus Könyvtár |
Gyűjtemény: | Pedagógia, nevelés |
Cím: |
Tizenkilencedik századi magyar neveléstani kézikönyvek gyermekszemlélete a gyermekkor történetére vonatkozó kutatások tükrében
egységesített cím:
Tizenkilencedik századi magyar neveléstani kézikönyvek gyermekszemlélete a gyermekkor történetére vonatkozó kutatások tükrében
|
Létrehozó: |
Pukánszky Béla
|
Dátum: |
beszerezve:
2004-07-06
|
Téma: |
Nevelés- és iskolatörténet
neveléstörténet
gyermekszemlélet
gyermekkortörténet
tankönyvek
|
Tartalmi leírás: |
tartalomjegyzék:
Tartalom
Bevezetés 1. A gyermekkortörténet születése 1.1. Új tudományágak keletkezése 1.2. A gyermekkortörténet bölcsőjénél 1.3. Ariès mellett és ellen 1.4. Lloyd DeMause pszichogenetikus fejlődésmodellje 1.5. Történeti demográfia és gyerekkortörténet 1.6. Romantikus gyermekeszmény, romantikus gyermekkép 2. A tizenkilencedik századi gyermekszemlélet eszme- és társadalomtörténeti előzményei 2.1. Erasmus nevelési tanácsai 2.2. Luther és a puritanizmus gyermekszemlélete 2.3. Locke gyermekképének és gyermekfelfogásának ellentmondásai 2.4. A gyermekek életkörülményei a tizennyolcadik század Európájában 2.5. Rousseau "Janus-arcú" gyermekszemlélete 3. A tizenkilencedik századi gyermekkor jellemzői a család, az iskola és a pedagógiai elméletek tükrében 3.1. A magánszféra kialakulása 3.2. A gyermeklét új elemei 3.3. Az anyaság új dimenziói 3.4. Apák új szerep 3.5. Irodalmi naplók a gyermeknevelésről 3.6. A herbartizmus diadala 3.7. "Fekete pedagógia" és testi fenyítés 3.8. Iskolakritika és új gyermekszemlélet 3.9. Mítoszteremtés és demitologizálás 4. Tizenkilencedik századi magyar neveléstani kézikönyvek és tankönyvek gyermekszemlélete 4.1. Tanítóképzés és a középiskolai tanárképzés a 19. században 4.2. Embereszmény, gyermekkép és gyermekfelfogás a tanítói kézikönyvekben 4.3. A kiválasztott neveléstani kézikönyvek és tankönyvek szerzői 4.4. A gyermekről a források tükrében 4.5. Összegzés, következtetések Irodalom |
Nyelv: |
magyar
|
Típus: |
disszertáció
Text
(DCMIType)
|
Formátum: |
application/pdf
(IMT)
|
Azonosító: |
példányazononosító:
MEK-01933
urn:nbn:hu-3915
(URI)
|
Forrás: | |
Kapcsolat: |
Pukánszky Béla, Németh András: Neveléstörténet (http://mek.oszk.hu/01800/01893/)
Pukánszky Béla: Online teljes szövegek (http://www.staff.u-szeged.hu/~comenius/pub.htm)
A tudás kapui (http://mek.oszk.hu/01900/01930/)
Kata Elektronikus Könyvtára (http://nostromo.pte.hu/~carry/konyvtar.htm)
Gyermekkor-történeti tanulmányok (http://mek.oszk.hu/02000/02030/)
Fehér Katalin: Első magyar nyelvű pedagógiai tankönyveink (http://www.opkm.hu/konyvesneveles/2000/1/cikk7.html)
Tovatűnő álom : Válogatás a gyermekkortörténet európai forrásaiból (http://mek.oszk.hu/02100/02102/)
Pukánszky Béla: A gyermek a 19. századi magyar neveléstani kézikönyvekben (http://mek.oszk.hu/03200/03256/)
|
Tér-idő vonatkozás: |
időbeli:
19. sz.
térbeli:
Magyarország
|