Ugrás a tartalomhoz

Játékprogramok készítése Pascal és Assembly nyelven

  • Metaadatok
Tartalom: http://mek.oszk.hu/01200/01285
Archívum: Magyar Elektronikus Könyvtár
Gyűjtemény: Számítástechnika, hálózatok
Szórakozás, játék
Cím:
Játékprogramok készítése Pascal és Assembly nyelven
egységesített cím: Játékprogramok készítése Pascal és Assembly nyelven
Létrehozó:
Varga Márton
Dátum:
beszerezve: 2003-11-11
2003-11-06 (PDF változat)
2005-10-26 (utolsó módosítás)
Téma:
Programozás
játékprogram
Számítógépes játékok
programnyelv
Pascal
Assembly
Tartalmi leírás:
tartalomjegyzék: Tartalom
Előszó
1. Alapfogalmak
1.1. A VGA kártya üzemmódjai, az MCGA üzemmód
1.2. Képpont kigyújtása
1.3. Egy pixel színének lekérdezése
1.4. A BOB-ok
1.5. Az MCGA kép elméleti megjelenítése
1.6. A paletta
2. BOB-ok megjelenítése
2.1. Egyszerű BOB-megjelenítő
2.2. Tetszoleges háttér
2.3. Több BOB egyszerre
2.4. Változtatható háttér, animált BOB-ok
2.5. Teljes megjelenítés
3. Billentyűzet és egér
3.1. A billentyűzet működése
3.2. Az egér programozása, a Mouse egység
4. Háttér
4.1. LBM kép betöltése
4.2. A MAP képszerkezet
4.3. Megjelenítés
4.4. Sor megjelenítése
4.5. Oszlop megjelenítése
4.6. Gördítés
4.7. Scroll példaprogram, a MAP fájl formátuma
5. Ütközések
5.1. Egyszerű BOB-BOB ütközés
5.2. Tényleges BOB-BOB ütközés
5.3. BOB-háttér ütközés
5.4. BOB-BOX ütközés
6. BOB-EDITOR
6.1. A program által használt unitok
6.2. A BOB-Editor megjelenése és használata
6.3. Menük és funkciók
6.4. Funkcióbillentyűk
6.5. Egyéb lehetőségek
7. MAP-EDITOR
7.1. A Menu egység
7.2. A képernyő felépítése, az editor használata
7.3. Menük
7.4. Funkcióbillentyűk
7.5. További lehetőségek
8. A GAME unit
8.1. DoneGame eljárás: az egység lezárása
8.2. DoneKey eljárás: BIOS billentyűzetmegszakítás vissza
8.3. DrawBox eljárás: egy BOX megjelenítése
8.4. FillBack eljárás: háttér beszínezése
8.5. GrayPal eljárás: szürkeskálává konvertálás
8.6. HidePal eljárás: színek egybemosása
8.7. InitGame eljárás: az egység inicializálása
8.8. InitKey eljárás: módosított billentyűzetmegszakítás
8.9. LoadLBM eljárás: kép betöltése
8.10. LoadMap eljárás: térkép betöltése
8.11. LoadPal eljárás: paletta betöltése
8.12. MakeScr eljárás: megjelenítés előkészítése
8.13. NewPos eljárás: ugrás a térképen
8.14. PixelBack eljárás: háttérpont megváltoztatása
8.15. RetRace eljárás: várakozás vertikális visszafutásra
8.16. Scroll eljárás: térkép gördítése
8.17. SetArea eljárás: kép magassága
8.18. SetRGB eljárás: színösszetevők változtatása
8.19. ShowPal eljárás: kivilágosítás
8.20. ShowScr eljárás: megjelenítés
8.21. _KeyPressed függvény: billentyűzet figyelése
8.22. _ReadKey függvény: SCAN-kód beolvasása
8.23. A BOB objektumtípus
8.24. A Game unit konstansai és változói
9. Példajáték
A lemezmelléklet ismertetése
Tárgymutató
Irodalomjegyzék
megjegyzés: javított formátum
megjegyzés: Az Egyéb formátumok alatt a nyomtatott kiadáshoz csatolt floppy-melléklet anyaga található.
Nyelv:
magyar
Típus:
szakkönyv
Text (DCMIType)
Formátum:
application/pdf (IMT)
application/rtf (IMT)
application/msword (IMT)
Azonosító:
példányazononosító: MEK-01285
urn:nbn:hu-3290 (URI)
Forrás:
Játékprogramok készítése Pascal és Assembly nyelven / Varga Márton$Budapest : ComputerBooks, 1998$ISBN 963 618 184 5
Kapcsolat:
Nyitrai László: Csupajáték - játékgyáros : Játékok ZX Spectrumra (http://mek.oszk.hu/03500/03554/)
Programozás.lap (http://programozas.lap.hu)
Nyitrai László: TVC Biblia : Videoton TV-Computer parancsok bemutatása, és alkalmazásuk gyakorlati példákon keresztül (http://mek.oszk.hu/03600/03604/)
Prog.hu : Játék-programozás (http://www.prog.hu/link.php?ndid=4100)
Nyitrai László: Csupajáték Videoton TV-Computerre (http://mek.oszk.hu/03600/03605/)
Létrehozó:
Varga Márton, Minden jog fenntartva. A jelen könyvet elektronikus formában kizárólag a Magyar Elektronikus Könyvtár hozhatja nyilvánosságra, bármely más felhasználáshoz a szerző írásbeli engedélye szükséges.