Ugrás a tartalomhoz

Az Internet, mint új kommunikációs csatorna

  • Metaadatok
Tartalom: http://mek.oszk.hu/01400/01463
Archívum: Magyar Elektronikus Könyvtár
Gyűjtemény: Számítástechnika, hálózatok
Közgazdaságtan, gazdaság
Média, tömegkommunikáció
Cím:
Az Internet, mint új kommunikációs csatorna
alcím: Szakdolgozat
egységesített cím: Internet, mint új kommunikációs csatorna
Létrehozó:
Kósa István
Dátum:
beszerezve: 1998-06-11
Téma:
Marketing, public relations
online marketing
Internet használat
Internet
World-Wide Web (WWW)
hálózati kommunikáció
Reklám, hirdetés
reklám
Tartalmi leírás:
tartalomjegyzék: Tartalom
I.rész
Bevezetés, az Internet bemutatása
1. A dolgozat alaptézisének felvetése, a kulcsfogalmak definiálása
2. Mi az Internet és mire használható?
2.1 Történet és jövőkép
2.1.1 Kialakulás
2.1.2 Jelen
2.1.3 Jövőkép
2.2 Az Internet szolgáltatásainak ismertetése
2.2.1 World Wide Web (WWW)
2.2.2 E-mail
2.2.3 FTP
2.2.4 IRC/Chat és TALK
2.2.5 Hírcsoportok (Newsgroups)
2.2.6 Levelezési listák (Mailing lists)
2.2.7 Telnet
2.2.8 Gopher
2.2.9 PUSH technológia
2.2.10 Új alkalmazási tendenciák
II.rész
Az Internet használata vállalati környezetben
1. Alkalmazás különböző profilú vállalatoknál
1.1 Toshiba America Inc. (USA), csúcstechnológiájú elektronikus termékek gyártása

1.2 Ágfalvi Fogadó, lokális piacra koncentráló kisvállalkozás
1.3 Barclays Bank (Egyesült Királyság), országos szinten nyújtott banki szolgáltatások

1.4 Amazon.com (USA), virtuális könyváruház
1.5 Melbourne Park (Ausztrália), egy sportszolgáltatást nyújtó létesítmény
1.6 Központi Statisztikai Hivatal (KSH), széleskörű adatbázissal rendelkező
nonprofit intézmény
2. Tartalomszolgáltatás
2.1 Definiálás és jellemzők
2.2 Egy klasszikus külföldi példa: CNN Interactive
2.3 Egy magyar példa: Internetto
III.rész
A World Wide Web, az Internet leggyakrabban használt felülete
1. Fejlődési tendenciák
1.1 A weblapok kialakulása
1.2 A Netscape kontra Microsoft böngésző-háború
1.3 Televízió vagy számítógép?
1.4 A Network Computer (NC)
2. A weblapkészítés piaca Magyarországon
2.1 Egy kialakulóban lévő új piac
2.2 A weblapról, mint termékről
2.2.1 Jellemzők és elhelyezés a vállalat működésében
2.2.2 A domain nevek jelentősége
2.2.3 Néhány szó a szerkezeti felépítésről
2.3 Árazás
2.4 Értékesítési hely
2.5 Promóció
2.6 A készítéshez használt software-ek és a hozzájuk kapcsolódó jogok
3. A World Wide Web, mint reklámfelület
3.1 Az Internet használata Magyarországon
3.1.1 Kutatások
3.1.2 Magyarország helyzete Európában
3.1.3 A felhasználók jellemzése
3.2 A webes reklámozás jellegzetességei
3.2.1 A reklámfelület, mint termék
3.2.2 Árazás
3.2.3 Értékesítés és promóció
3.3 A látogatottság mérése
3.4 A látogatottság-növelés módszerei
3.5 Reklámok a magyar weblapokon
Összefoglalás
Irodalomjegyzék, források
Mellékletek
Kivonat: Összefoglalás
Az információs forradalom, az adatok áramlásának és mennyiségének
rohamos növekedése a gazdasági élet minden szereplőjét kihívás elé állítja.
Dolgozatomban azt, a mottóban is megfogalmazott kijelentést igyekeztem alátámasztani,
mely szerint az Internet a marketing-szakemberek segédeszközévé, nem pedig ellenségévé
kell, hogy váljon. Az Internet szolgáltatásainak ismertetése és a különböző
vállalatoknál megismert felhasználások megmutatták ennek az újfajta technológiának
a sokszínűségét, és annak lehetőségét, hogy mindezt hogyan állíthatjuk a fogyasztói
igények minél szélesebb körű kielégítésének szolgálatába.
Az Internet magyarországi használata, az üzleti életben és
a marketing területén is, még gyerekcipőben jár, melynek több oka is van. Hazánkban
a számítógéphez és az Internethez jutó emberek száma alacsony, ami történeti
és anyagi körülményekkel egyaránt indokolható. Ezek mellett a telefonhálózat,
a nagyléptékű fejlesztések ellenére, egyelőre nem alkalmas a nagyobb adatforgalomra,
a telefontarifák pedig magasak. A további körülmények megismerése nélkül felmerül
a kérdés: érdemes-e jelenleg foglalkozni ezzel a területtel? Szakdolgozatom
egyértelműen pozitív választ ad erre a kérdésre. Annak ellenére, hogy egyelőre
kevés az elérhető fogyasztók száma, ezt a csatornát meg kell ismerni, be kell
illeszteni a vállalatok működésébe és a hagyományos kommunikációs eszközökkel
közösen használni. Az Internet alkalmazása ebben az értelemben hosszabb távú
stratégiai döntésként is értelmezhető, hiszen évek múlva ez az ismeret már a
versenyképesség alapvető feltétele lehet.
A jelenlegi magyarországi lehetőségek részletesebb megismeréshez
nyújt segítséget a hazai weblapkészítés kialakuló piacát elemző rész, valamint
az ennél is korábbi stádiumban járó reklámozás ismertetése. Mindkét területen
elsősorban a termék és szolgáltatás valamint az árazás kategóriáját elemeztem
részletesebben, az értékesítésről és a promócióról véleményem szerint még csak
korlátozottan beszélhetünk. A tárgyalás során igyekeztem olyan terminológiát
használni, ami a számítógépeket kevésbé ismerő olvasó számára is érthetően,
egyfajta fogódzót nyújtva ismerteti az új terület sajátosságait.
Munkám során nem foglalkoztam részletesen az Interneten megvalósuló
vásárlásokkal és pénzmozgásokkal. Úgy gondolom, ez a terület jelenleg egyrészt
technikai, másrészt bizalmi problémát jelent, ennek bemutatására jelen dolgozat
keretei között nem vállalkoztam.
megjegyzés: javított változat
Nyelv:
magyar
Típus:
szakdolgozat
Text (DCMIType)
Formátum:
text/html (IMT)
Azonosító:
példányazononosító: MEK-01463
urn:nbn:hu-3472 (URI)
Forrás:
Az Internet, mint új kommunikációs csatorna / Kósa István$Budapest : BKE Marketing Tanszék, 1998
Kapcsolat:
Dr. Verebics János: Reklámjog az Interneten (http://www.mek.iif.hu/porta/szint/tarsad/jog/netreklm/)
E-business.lap (http://e-business.lap.hu/)
Szirtes László: Marketing az Interneten - Internet marketing (http://mek.oszk.hu/01400/01464/)
Marketing az Interneten, Internet a marketingben (http://orso.dfmk.hu/~gomi/internet_marketing/index.html)
Csapó Ida: Egy Internet-szerelem témájú könyv kiadásának marketingterve az online marketingre is figyelemmel (http://mek.oszk.hu/01400/01481/)