Ugrás a tartalomhoz

A duális képzés rendszere és a projekt orientált képzés kapcsolata

  • Metaadatok
Tartalom: http://mek.oszk.hu/01800/01805
Archívum: Magyar Elektronikus Könyvtár
Gyűjtemény: Pedagógia, nevelés
Cím:
A duális képzés rendszere és a projekt orientált képzés kapcsolata
egységesített cím: Duális képzés rendszere és a projekt orientált képzés kapcsolata
Létrehozó:
Szabó Gábor
Dátum:
beszerezve: 1998-07-15
2004-05-09 (PDF változat)
Téma:
Szakképzés
szakképzés
Pedagógiai módszerek
projekt módszer
Tartalmi leírás:
tartalomjegyzék: Tartalom
Bevezetés

A duális képzés jelentése

A duális képzés létrejöttének előzményei




A német szakképzési rendszer

A német oktatási rendszer

A szakképzés duális rendszere

A német szakképzési rendszer kialakulása



A képzés színhelyei

A szakiskolai képzés

Az üzemek feletti tanműhelyek



Az üzemi képzés

Az üzemi képzőhelyek szerepe

A vállalatok érdekeltsége a szakképzésben

A bejutás

A tanulói szerződés

A díjazás



Felügyelet

A szabályozás dualitása

A szakképzési piac szabályozása

A kamarák szerepe



Szakmák és kerettantervek

Az oktatott szakmák

A kerettantervek



Megszerezhető bizonyítványok

Szaktanárok, szakoktatók

A szaktanárok

Szakoktatók



Finanszírozása

A duális képzés előnyei és hátrányai

A duális képzés előnyei 10 pontban

A duális rendszer hátrányai



A duális rendszer válsága?

Általános képzést?

Az Európai Közösség

A képzés individualizálása






Szakképzés Magyarországon

A magyar szakoktatás története

Céhek

A reformkor



Szakképzés a két világháború között

A mezőgazdasági szakoktatás

Az ipari szakmunkás képzés



A magyar szakképzés a II. világháború után

Szakmunkásképző iskolák

Szakközépiskolák



Változások a szakképzés területén

A megváltozó helyzet, változó elvárások

A szakképzés új lehetőségei



A duális képzés alapjainak megteremtése

A kamarák

A szakképzési törvény

A szakképzési alap






A projekt módszer

A projekt módszer kialakulása, fejlődése

A reform pedagógia és a projekt módszer

A projekt módszer kialakulása, története:

A projekt fogalma

A projekt fogalmi változásai



A projektek jellemzői:

A projekt módszer hatása az intézmény működésére:



A projekt oktatás

A projekt mint oktatási munkaforma

A projekt munka jellemzői



Projektek tervezése

A projektek tervezésének folyamata

A projekt fejlesztésének menete



A projekt rendszerű oktatatás jellemző problémái

A projekt módszer általános ismertetőjegyei




Projekt rendszerű oktatás a duális rendszer keretében

Projekt rendszerű oktatás az NSZK-ban

Gaggenau-i modell

Projektoktatás a Német Szövetségi Vasutaknál



Projektoktatás Dániában

Projekt rendszerű oktatás a műhelyiskolákban

Projekt rendszerű képzés a HTX iskolákban

Vizsgaprojektek



A projektek megvalósítási lehetőségei a duális képzőhelyeken

Kisipari képzőhelyek

Az üzemi képzőhelyek

Az üzemek feletti tanműhelyek

Az iskolai tanműhelyek






Irodalomjegyzék
megjegyzés: javított változat
Nyelv:
magyar
Típus:
szakdolgozat
Text (DCMIType)
Formátum:
application/pdf (IMT)
application/rtf (IMT)
application/msword (IMT)
Azonosító:
példányazononosító: MEK-01805
urn:nbn:hu-3794 (URI)
Forrás:
A duális képzés rendszere és a projekt orientált képzés kapcsolata / Szabó Gábor$Budapest : Kandó Kálmán Műszaki Főiskola, 1997
Kapcsolat:
Mádlné Maár Ilona: Milyen igényeket támaszt a modern gazdaság a közoktatással szemben? (http://epa.oszk.hu/00000/00035/00024/1999-02-ko-Madlne-Mily...)
Bessenyei István: Magyar nyelvű online-cikkek, tanulmányok, egyéb anyagok (http://members.teleweb.at/i.bessenyei/textsh.htm)
Bessenyei István, Mártonfi György: Társadalmi partnerség és szakképzés : A német példa (http://mek.oszk.hu/01900/01965/)
Sipka János István: Tanulóraszabott technikatörténeti kutatómunka (http://mek.oszk.hu/04100/04182/)